Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Dash & Lily: Kniha přání (Cohn, Levithan)

Hľadáte knihu s vianočnou tematikou? V tom prípade ste na správnom mieste. Kniha přání od autorskej dvojice Rachel Cohnovej a Davida Levithana je tou správnou voľbou - ak máte chuť na nenáročnú oddychovku, ktorá vám spríjemní chvíle Vianoc a dlhé zimné večery. 

Osobne mám veľmi rád Vianoce a čas, kedy si môžem oddýchnuť od všetkých problémov a stráviť chvíle so svojimi blízkymi. Na toto dielo som sa preto veľmi tešil - jednak som z každej strany počul na Knihu přání chvály - že ide o príbeh, ktorý sa vám nezačne zunovať ani po x-čítaniach a rozhodne sa pri ňom nebudete nudiť, a taktiež sa mi veľmi páčilo Levithanovo predošlé dielo Den co den. Preto som očakával veľa - a možno viac, než som mal. Nechcem povedať, že sa mi kniha nepáčila - to vôbec nie. Bola však iná ako som čakal - pri čítaní som sa nenudil, ale takisto vo mne nevyvolala taký dojem, aby som sa od nej nemohol odtrhnúť. 

Dash a Lily boli výbornými hlavnými postavami a síce moje predošlé slová vyzneli negatívne, práve charaktery sa tejto spisovateľskej dvojici podarili najväčšmi. Netreba si však myslieť, že sa v príbehu vytvorí extrémne romantická zápletka - nič také v tomto románe nečakajte. Autori sa skôr sústreďujú na psychické dospievanie oboch hlavných postáv. Hoci môže anotácia pôsobiť ako veľké klišé - keďže ona zanechá vo svojej obľúbenej knižke indície, on ich nájde a všetko nasvedčuje tomu, že sa ich príbeh skončí happy-endom -, Levithan a Cohnová si dali na zápletke naozaj záležať. Aj keď knihu nepovažujem za výnimočnú, musím uznať, že si obaja všetko dopredu veľmi dobre premysleli

"Nechala som ti zopár indícii. Ak chceš, otoč stranu. 
Ak nie, vráť, prosím, knihu späť do poličky."

Už neraz mala kniha veľký potenciál, ale nezaujala ma práve kvôli štýlu autora. A to je prípad Knihy přání - vôbec mi nevadilo, že bol príbeh jednoduchý a krátky. Najväčším problémom bol pre mňa jazyk a vyjadrovacie prostriedky. Možno som len príliš veľký detailista, no tento fakt môj dojem mierne pokazil. Váš prípad to však byť nemusí - a preto by ste mali kúpu tohto diela určite zvážiť. Ak rozmýšľate nad tým, či nebol román kvôli dvom autorom kostrbatý, môžem vás ubezpečiť o opaku. Autorskej dvojici to klaplo - presne tak, ako si bude každý jeden čitateľ predstavovať.

Dash & Lily: Kniha přání je príjemnou oddychovkou s tematikou Vianoc. Dobre vykreslení hlavní hrdinovia, netradičná dejová línia či štipka romantiky - to je hlavným lákadlom tejto útlej knižky, ktorá si nájde miesto v knižnici mnohých čitateľov. A možno bude aj vhodným vianočným darčekom. Čo vy na to?  Tak teda - pekné zasnežené čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia

Komentáre

  1. Dnes mi prišla :3 A nájdem ju pod stromčekom :) Neskutočne sa na ňu teším :) A tvojou recenziou si ma na ňu ešte viac nalákal :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mě styl naštěstí sedl a kniha se mi četla jednoduše a hezky, jen mě naštval konec, který byl tak useknutý a k celému příběhu se prostě nehodil. Ale jinak ta vánoční atmosféra byla moc hezky vykreslená :( Krásná recenze, je škoda, že sis knihu tolik neužila :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle