Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Korisť (Kathy Reichs)

Dobrodružstvá Tory, Bena, Sheldona a Hiram pokračujú! Opäť na nich čaká korisť - avšak má to jeden háčik. Viráti nie sú jediní, kto sa o ňu uchádza. Budú im vlčie schopnosti stačiť na to, aby premohli súpera a nestali sa jeho korisťou? 

Určite si pamätáte premakanú obálku Virózy, ktorú môžete v kníhkupectve ohmatkávať už vyše roka. Prvý diel tejto dobrodružnej série od Kathy a Brendana Reichs, ktorých som predtým nepoznal, ma doslova nadchol. Na štvorici deciek ma zaujala ich vytrvalosť a schopnosť neoblomne prekonávať prekážky. Od druhého pokračovania Virózy som teda očakával rovnako strhujúci román plný akcie, zvratov a mladistvého vyjadrovania, ktoré v prvej knihe pôsobilo veľmi uveriteľne. Hoci sa mi predošlá časť páčila o kúsok viac, môžem potvrdiť, že aj Korisť splnila moje očakávania. 

"Moje schopnosti ma navždy poznačili ako outsidera. Na druhej strane som však bola vďaka nim jedinečná."

Niektorí ľudia (a Kathy Reichs k nim určite patrí) sa jednoducho narodili preto, aby sa z nich stali autori úspešných kníh a ohurovali svojou štylistikou masu čitateľov. Viráti majú všetko, čo by ste mohli očakávať od knihy určenej pre každého milovníka dobrodružných príbehov. Síce je táto séria nasmerovaná skôr na dospievajúcu mládež, ktorá podobné príbehy zbožňuje, určite sa nájde aj zopár dospelákov, ktorí si pri čítaní prídu na svoje. Mal som navyše pocit, že hlavní hrdinovia od poslednej časti  dospeli (a nebude to tým, že som prvý diel čítal pred viac ako rokom). Uvažovali racionálnejšie, nerobili detské chyby a ich vystupovanie mi pripadalo omnoho profesionálnejšie

"Ako mnou prešľahlo vlčenie, svet sa zaostril. Ale niečo bolo inak."

Možno si poviete, že pár deciek nedokáže vyriešiť zložitú záhadu a celý príbeh bude pôsobiť príliš naivne a infantilne, avšak opak bol pravdou. Autori sa dokázali pekne vyhrať s celou dejovou líniou. Síce som sem-tam narazil na zopár hluchých miest, avšak tie môj dojem ovplyvnili len v malej miere. Oveľa väčšia časť tejto knihy bola "napchatá" akciou a dobrodružstvom a vy ste sa nestíhali diviť, čo sa deje pred vašimi očami. Čítanie vám dozaista spríjemní aj preklad knihy s množstvom nových slov, ktoré budú blízke mládeži. Ten ste však mohli spozorovať už vo Viróze, keďže kvalita, ktorá bola nastolená, v tomto prípade určite nepoklesla.

Čo dodať na záver? Korisť je príjemným pokračovaním série Viráti, ktorej cieľovou skupinou je mládež. Preto od nej netreba očakávať komplikovanú dejovú líniu či množstvo charakterov a faktov. Nemožno však tvrdiť, že autorka zložitý román napísať nevie - na konte má totiž kôpku úspešných diel, ktoré sú určené dospelým. Musím povedať, že som sa popri čítaní Koristi nenudil a kniha splnila moje očakávania. Ak sa vám teda páčila Viróza, určite by vo vašej knižnici nemal chýbať ani tento kúsok. V prípade. že som vás nepresvedčil a vy stále váhate, či sa do knihy pustiť, na pripojenej adrese, ktorú nájdete o pár riadkov nižšie, si môžete prečítať prvé dve kapitoly :-). Pekné čítanie!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART. 
Knihu si môžete kúpiť (alebo prečítať ukážku) na tejto adrese

Komentáre

  1. čítala som len nedávno, a musím súhlasiť. mne sa páˇcila dokonca viac ako jednotka ^u^
    http://creyativite.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle