Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Sempre - Navždy (J. M. Darhowerová)

Produkcia vydavateľskej značky YOLi, ktorá vydáva knihy pre mladých, sa minulý mesiac rozrástla o ďalší titul. Tentokrát ním je  vysoko hodnotené Sempre: Navždy, ktoré rozpráva príbeh o obete, láske, ale aj krutom zaobchádzaní s ľuďmi. Román očakávalo množstvo čitateľov. Avšak zaslúži si všetky chvály, ktoré od nich dostal? Pokračujte v čítaní mojej recenzie.

Život sedemnásťročnej Haven nie je taký, aký by si každý jej rovesník prial. Odmalička totiž vyrastala ako novodobá otrokyňa uprostred púšte a spolu s matkou sa stala obeťou obchodovania s ľuďmi. Zrazu ale natrafí na doktora Vincenta, ktorý dáva Haven šancu: buď opustí matku a odíde s ním, alebo zomrie. Haven sa tak ocitne na mieste, o ktorom sa jej ani nesnívalo: a okrem dvoch doktorových synov konečne spoznáva, ako chutí láska. Ako však prežiť vo svete, v ktorom vládne moc a peniaze, kde zrada a vraždy sú súčasťou ich každodenného života? 

Nechcem tvrdiť, že si príbeh vyberám iba podľa anotácie - vždy si totiž prečítam hodnotenia určitej knihy a veľkú zásluhu na tom, aby ma dielo zaujalo, má aj samotná obálka. V prípade Sempre som dlho neváhal - ohlasy na knihu boli vynikajúce, anotácia ma zaujala už na prvý pohľad a ani bezmála päťsto strán ma od prečítania neodradilo. S odstupom času však musím povedať, že som knihu trochu precenil. A hoci som si veľmi prial, aby ma dielo zaujalo väčšmi, niekoľko aspektov mi na tejto publikácii prekážalo - a práve vďaka nim môj dojem zo Sempre nebol taký, aký som očakával. 

"V živote je najzvláštnejšie, že z času na čas človek uverí, že bude žiť večne. Niekedy na to stačia tóny vzdialenej melódie, inokedy pohľad do niečích očí."

Čo som na tejto knihe a autorke ako takej vedel oceniť, bol celkový námet. Nikdy predtým som nečítal knihu hovoriacu o mafii, ktorá by bola zároveň určená mládeži a anotácia priam sľubovala dokonalý príbeh. Ale problém nastal s jeho vypovedaním. Možno mala autorka všetko pekne premyslené, avšak jednotlivé nápady nedokázala dať na papier tak, aby zaujali čitateľa. Síce vkladala do svojej knihy talianske výrazy, ktoré mali prispieť na originalite príbehu, štylistika, ktorú použila, nebola ničím výnimočná. Taktiež ani postavy nedostali taký priestor, aký by si zaslúžili. Hoci námet môže znieť zaujímavo, myslím si, že by potreboval zopár škrtancov a väčšiu spisovateľskú prax

Treba povedať, že ako oddychové čítanie pre čitateľov, ktorí veľa nečakajú, je Sempre dobrou voľbou. Je pravda, že na niektorých miestach dejová línia stagnovala a v knihe by ste mohli nájsť množstvo hluchých miest, dielo obsahuje aj veľa pekných myšlienok a niektoré časti v ňom boli zvládnuté veľmi dobre. Myslím si, že ak autorka na sebe zapracuje, môžeme sa tešiť na o poznanie lepšie pokračovanie. No čo sa týka prvej časti, tú by som zaradil medzi lepší priemer, čo je v tomto prípade naozaj škoda.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Knihu si môžete objednať napríklad na tejto adrese

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže