Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Elita (Kiera Cass)

V Selekcii ostalo už len šesť dievčat. America sa musí definitívne rozhodnúť: buď bude bojovať o lásku princa Maxona, alebo ostane verná Aspenovi, s ktorým ju spájajú nezabudnuteľné spomienky. Hoci ostáva America stále nerozhodná, jedno je isté: jej čas sa nezadržateľne kráti... 

Pokračovania Selekcie som sa doslova nevedel dočkať - a to z viacerých dôvodov. Prvá časť tejto série, ktorá disponuje podarenými obálkami, si ma vďaka svojej prepracovanosti a pútavému rozprávaniu autorky veľmi ľahko získala. Kniha sa zároveň čítala ľahko a plynulo, dokázala ma vtiahnuť do príbehu, ktorý akoby ožíval pred mojimi očami. Musím povedať, že sa Elita niesla v podobnom duchu. Síce mala zopár nedostatkov, kvôli ktorým bola o chlp slabšia než Selekcia, jej čítanie som si nesmierne užil. A hoci bývajú "dvojky" v trilógiách prekliate, pre Elitu to platí len čiastočne. 

"Musela som si vybrať. Aspen alebo Maxon. Ako som si však mohla
vybrať medzi dvoma dobrými možnosťami? Ako som
mohla urobiť rozhodnutie, ktoré vo mne vždy čosi zabije?"

Ako už samotná anotácia napovedá, v Elite je mladá America prinútená urobiť zásadné rozhodnutie: buď si vyberie Maxona a tým pádom strávi zvyšok svojho života v kráľovstve, alebo svoje srdce ponechá Aspenovi, ktorý bol jej dlhoročnou láskou. Všetko by bolo v poriadku, keby hlavná hrdinka neprestajne nemenila svoje rozhodnutia, čím pekne zamotala hlavu nielen sebe, ale aj samotným čitateľom. Takéto správanie vo viacerých fanúšikoch vyvolá hnev a je možné, že u mnohých America stratí rešpekt. Niet sa čomu čudovať - v porovnaní s prvou časťou je to krok dozadu. Ostáva len dúfať, že svojím správaním neodplašila aj nápadníkov, ktorí sa uchádzajú o jej srdce.

"Akokoľvek som bola naštvaná na Maxona, na seba som sa hnevala
ešte viac. Mala som viac bojovať. Mala som sa viac snažiť. Potom by som tu takto porazene nesedela."

Keďže v príbehu ostalo už len šesť dievčat, prichádza čas na rivalitu a závisť. Až teraz totiž odhaľujeme skutočné charaktery niektorých postáv. Autorka si všetko dobre rozmyslela a jednotlivé postavy dôkladne vykreslila. Príbeh sa mi preto čítal veľmi ľahko a ani som si neuvedomil, ako rýchlo som sa prelistoval na samotný koniec. Autorke sa musí nechať, že píše naozaj pútavo - avšak stále si myslím, že neukázala všetko, čo je v nej. Azda tak urobí v poslednej časti, ktorá má potenciál byť vynikajúcou. Kiera Cass totiž ukázala, že vie príbeh vygradovať a zároveň ho nezahltiť hluchými miestami. Síce nemôžem povedať, že sme sa dejovo posunuli vpred, klamal by som pri tvrdení, že som sa pri čítaní nudil.

"Napriek tomu, že som občas vyrastala bez jedla či 
elektriny, napriek tomu, že som videla veľké rozdiely medzi 
sebou a inými... zistila som, že túto krajinu milujem."

Elita splnila to, čo som očakával. Hoci po dejovej stránke nepriniesla skoro nič nové a je možné, že vám America bude sem-tam liezť na nervy, určite sa oplatí knihu si prečítať. Kiera Cass píše zo štylistického hľadiska vynikajúco a jej knihy sa čítajú veľmi dobre. Osobne sa mi však prvý diel páčil o niečo viac - najmä pre väčšiu organizovanosť, ktorá v knihe vládla. Už teraz sa teším na záver série s názvom Prvá. Opäť so sebou prinesie podarenú obálku, ktorá bude pekne pasovať k predošlým dvom sestrám. Knihu môžeme očakávať už v septembri

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti ALBATROSMEDIA
Knihu si môžete zaobstarať na tejto adrese.  

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže