Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Prvá láska (J.Patterson & E.Raymond)

Čo môže byť lákavejšie než výlet naprieč krajinou – navyše so svojou životnou láskou? Užívať si dni plné slobody, jesť nezdravé jedlá a možno zopárkrát prekročiť zákon? Prvá láska je skutočný príbeh, ktorý prichádza s dojímavým rozuzlením. 

Blíži sa leto a románov s tematikou letnej lásky bude neúrekom. Hoci nie som veľký romantik, na príbehu Prvá láska ma zaujalo minimálne to, že autorstvo patrí šestdesiatosemročnému Jamesovi Pattersonovi a o poznanie mladšej Emily Raymond. Zaujímalo ma, ako dokážu vytvoriť hlavné postavy, keďže viaceré veci sa od ich mladosti dávno zmenili. Ani niekoľko hodín po dočítaní však stále nedokážem presne povedať, aké emócie vo mne kniha vyvolala. Jednak na mňa pôsobila chaoticky, prešpikovaná množstvom krátkych a nepodstatných udalostí, kvôli ktorým som sa v príbehu neraz stratil, ale taktiež aj naivne a miestami nereálne. Čo ale musím autorskej dvojici uznať, je nepredvídateľnosť príbehu. Vôbec som nečakal to, čo sa z románu nakoniec vykľulo. 

Síce by ste si mohli myslieť, že autori pre svoj vek nedokážu napísať podobné dielo, opak sa stal pravdou. Príbeh vo mne navyše vzbudil mladícku letnú atmosféru - že som túžil byť jeho súčasťou a naplno si užívať prázdniny. Tvorcovia knihy stavili na krátke kapitoly, ktoré posúvali dej rýchlo dopredu a dvestovku strán bolo možné zhltnúť za dve popoludnia. A zatiaľ čo prvá polovica príbehu vyzerala nevinne, v tej druhej zápletka vygradovala a charakter príbehu sa úplne zmenil. Ťažko súdiť, či k dobrému, avšak určite treba povedať, že to autori s emóciami neprehnali a zvolili tú zlatú strednú cestu. 

"Na okamih som mal naozaj dojem, že som zomrel a ocitol sa v nebi."

Ako som už spomínal, kniha priam žije letnou a uvoľnenou atmosférou. Autorom sa podarilo veľmi dobre vytvoriť prostredie príbehu, od ktorého sa množstvo vecí odohrávalo. Naopak, hlavné postavy nedostali toľko miesta, koľko by si možno zaslúžili a viaceré veci nakoniec ostávajú nejasné. Vzhľadom na to, že ani dejová línia nie je úplne plynulá, je možné, že práve nejasnosť príbehu bola zámerom autorov. Napriek tomu, že ide o pomerne netradičný príbeh, svojou kvalitou sa drží iba v miernom nadpriemere. Netreba teda očakávať nič výnimočné, o čom by ste už predtým nepočuli.

Prvá láska nie je zlým čítaním, avšak ak hľadáte niečo originálne s množstvom emócií a hlbokou myšlienkou, toto dielo pravdepodobne nebude pre vás. Ak ale potrebujete útlu knižku, ktorú si so sebou zoberiete na letnú dovolenku, práve Prvá láska môže byť tou správnou voľbou. Vo všeobecnosti by som ale príbeh odporučil skôr mladším a nenáročným čitateľom, ktorí ocenia jednoduchosť dejovej línie. Prajem pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže