Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Príď sa so mnou rozlúčiť (Cynthia Hand)

Mnohým fanúšikom kníh pre mladých sa pri spomienke na meno Cynthia Handová vybaví séria Nadpozemská, ktorá vyšla pred pár rokmi v slovenskom a českom preklade. Autorka prichádza s ďalším príbehom, tentokrát to však nebude fantasy. Ako sa s ním dokáže popasovať?

Hoci je to už nejaký ten rok, čo som čítal Nadpozemskú, utkvela mi v pamäti ako vynikajúca anjelská séria. A síce sa môj vkus čitateľa za ten čas zmenil, bol som veľmi zvedavý, čo prinesie autorkino nové dielo. Jeho anotácia totiž znie viac než sľubne. Lexie mala kedysi všetko, čo potrebovala - priateľa, skvelých rodičov a brata, ktorý bol zároveň jej kamarátom. Jej brat ale spáchal samovraždu a život Lexie od tohto okamihu stratil zmysel. Nerozumie, prečo to Ty urobil. Keď ale nájde nájde odkaz, ktorý jej brat zanechal, na chvíľu sa všetko zmení. Dokáže tento odkaz zbaviť Lexie trápenia?

"Smrť je všade okolo nás. Všade, kam sa len pozrieme. Každú sekundu sa zabije 1,8 ľudí, ibaže tomu nevenujeme pozornosť. Kým sa to nestane nám."

Hneď na úvod musím povedať, že som si Lexie obľúbil už na začiatku. Bola nevšednou hlavnou hrdinkou, matematickým géniom so slabosťou pre čísla. Ocenil som, že bola silnou postavou a aj napriek všetkému, čo sa v knihe udialo, bojovala statočne. Nebola len bábkou, ktorá sa nechá manipulovať a ktorá netuší nič o skutočnom svete. Určite mala svoje chyby, no vďaka nim pôsobila realisticky. Kniha celkovo disponovala množstvom silných postáv, ktoré stáli za povšimnutie. Páčilo sa mi, že autorka príbeh posúvala dopredu aj prostredníctvom denníka, ktorý si Lexie viedla. Zápisky ozvláštnili čítanie a príbeh preto pôsobil originálnejšie.

Fanúšikovia Nadpozemskej si určite spomínajú na Handovej veľmi dobre čitateľný štýl. Práve vďaka nemu sa kniha čítala ľahko a plynulo a dejovú líniu nezdržovali ani hluché miesta. Čítanie autorka takisto obohatila o mnohé hlboké myšlienky a vďaka témam, ktoré v knihe rieši, je dielo vhodné pre širokú škálu čitateľov. V skratke ide o príbeh, pri ktorom si poplačete, no zároveň sa aj pousmejete a neraz zamyslíte nad životom. Netvrdím, že je kniha bezchybná, to určite nie. Avšak aj napriek všetkým nedostatkom a chybám, ktoré má, oceňujem, že autorka prišla práve s takouto témou, o ktorej sa v dnešnej dobe v young adult knihách veľmi nehovorí.

"Ľudia, ktorých ľúbime, nás v skutočnosti nikdy neopustia." 

Síce ide o úplne iný žáner než sme boli u autorky zvyknutí, myslím si, že sa Cynthia Handová s námetom popasovala statočne a vytvorila tak nevšedný a zaujímavý príbeh. Mňa kniha veľmi príjemne prekvapila a aj keď v nej boli miesta, ktoré ma zaujali menej, som rád, že som si ju prečítal. Mali by ste tak urobiť aj vy - ak hľadáte román s dojímavým a netradičným nápadom, ktorý sa odlišuje od ostatných. A, samozrejme, odporúčam čítať iba ak máte pri sebe dostatočne veľkú zásobu vreckoviek! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia
Knihu si môžete kúpiť trebárs na tejto adrese

Komentáre

  1. Tak na tuto knihu mám velký zálusk. Má i nádhernou obálku. Mimochodem... moc pěkný blog, jsem zde poprvé a zaujal hned na první pohled :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, veľmi si ma potešila! :) Dúfam, že sa ti bude blog páčiť aj naďalej.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle