Preskočiť na hlavný obsah

UKÁŽKA: Temné tajomstvá (M. Hjorth, H. Rosenfeldt)

Hoci si vydavateľstvá pre svojich čitateľov v decembri pripravili pomerne málo knižných kúskov, o to zaujímavejšie tieto diela vyzerajú. Jednou z decembrových noviniek sú aj Temné tajomstvá, ktoré len pred pár dňami vyšli v slovenskom preklade a ktoré zároveň pochádzajú z pera spisovateľskej dvojice Michaela Hjortha a Hansa Rosenfeldta. 

Na policajnú stanicu vo Västerase zavolá zúfalá matka šestnásťročného chlapca. Jej syn Roger zmizol. Polícia vyhlási pátranie a čoskoro sa skupine dobrovoľníkov prečesávajúcich močaristú oblasť naskytne hrozný pohľad. Roger Eriksson je mŕtvy a niekto mu vyrezal srdce. Vyšetrovatelia sa rozhodnú využiť služby psychológa Sebastiana Bergmana, jedného z popredných švédskych expertov na sériových vrahov. Sebastianovo drsné správanie prameniace z prázdnoty po strate rodiny ale hraničí so zastrašovaním a rozvracia skupinu. Aj napriek nezhodám sa tímu vyšetrovateľov podarí zistiť, že všetky stopy vedú na jediné miesto...

Bez zbytočných okolkov môžem povedať, že nie som veľkým fanúšikom krimi príbehov, ktoré čitateľovi poskytujú veľké množstvo faktov a prepletených vzťahov. Dielo Temné tajomstvá ma ale zaujalo - a nielen vďaka pozitívnym ohlasom čitateľov, ale najmä svojou anotáciou a na pohľad zaujímavou hlavou postavou, psychológom Sebastianom. S odstupom času musím povedať, že sú Temné tajomstvá naozaj podareným románom a počas jeho čítania som nemal žiaden problém s orientáciou sa v príbehu či zbytočnými opismi, ako napríklad pri iných podobných knihách. Temné tajomstvá ma držali v napätí od začiatku až po koniec a čítanie tejto knihy som si naozaj užíval. Možno román zaujme aj vás - a pomôcť vám pri tom môže ukážka, ktorú si budete môcť o chvíľu prečítať.

Ako som už spomínal, autormi knihy sú dvaja páni: Michael Hjorth sa narodil vo švédskom meste Visby a patrí k najuznávanejším škandinávskym scenáristom a producentom. Je zakladateľom produkčnej spoločnosti Tre Vänner. Hans Rosenfeldt sa narodil v Borase. Predtým pracoval ako chovateľ tuleňov, učiteľ a herec. Napísal scenáre vyše dvadsiatky seriálov. Román Temné tajomstvá vo Švédsku prvý raz vyšiel v roku 2010 a čoskoro sa dostal na zoznam bestsellerov. Odvtedy ho vydali v dvoch desiatkach krajín a natočili podľa neho seriál. Séria príbehov bude pokračovať knihou Učeň, ktorej slovenské vydanie je naplánované na začiatok budúceho roku. Len pripomeniem, že recenziu knihy Temné tajomstvá si budete môcť prečítať na mojom blogu už o pár dní. A teraz spomínaná ukážka, ktorú si, dúfam, každý z vás užije...



Zdroj ukážky a informácií o autoroch: www.bux.sk

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle