RECENZIA: Na koho to slovo padne (M. J. Arlidge)

Meno vyšetrovateľky Helen Graceovej je známe azda každému milovníkovi detektívnych príbehov. Po prvýkrát sa objavilo v diele Jeden musí z kola von, ktoré vyšlo v slovenskom preklade minulý rok. Teraz vychádza ďalšia kniha obľúbeného anglického spisovateľa M.J. Arlidgea s názvom Na koho to slovo padne. Čo si o nej myslím ja?

Keď v pochybnej mestskej štvrti nájdu zohavené telo muža stredného veku, vyšetrovateľka Helen Graceová tuší, že to nebude posledná obeť. Prečo však šťastne ženatý muž zavítal uprostred noci do neslávne známej štvrte prostitútok? A čím si zaslúžil, že jeho srdce doručili manželke domov? Médiá začnú hovoriť o návrate Jacka Rozparovača, ktorý však poľuje na mužov, čo vedú dvojaký život. Cez deň vzorní otcovia a manželia, v noci klienti s pochybnými chúťkami. Helen sa nestihne ani spamätať z posledného prípadu a už musí čeliť ďalšej hrozbe, pri ktorej do poslednej chvíle nie je jasné, kto je korisť a kto dravec.

"Na okamih prestala čmárať a vzápätí pokračovala o to rýchlejšie.
Veľmi sa snažila, aby nebolo vidieť, ako ju vzala táto správa.
Všetko do seba zapadalo a hralo jej do karát."

Niektoré knihy vás zaujmú vďaka svojej anotácii, iné vás ohúria svojou obálkou alebo prvými stranami. Ďalšie zas oslovia masy čitateľov vďaka pozitívnym ohlasom. Musím však povedať, že keby som knihu Na koho zo slovo padne zbadal v kníhkupectve, pravdepodobne by som sa pri nej nepristavil. Napohľad vyzerá ako obyčajný detektívny román. Názory čitateľov ale tvrdia úplný opak a ja s ním musím s odstupom času súhlasiť. Autor totiž nenapísal obyčajnú detektívku, ktorá sa zameriava iba na odhalenie a potrestanie páchateľa. M.J. Arlidge dokázal vytvoriť strhujúci a desivý román s prvkami trileru.

"Takto to nemalo byť. Takto nemala zomrieť. Dala do toho všetko. Bojovala o holý život. Lenže na odpor bolo neskoro a onedlho sa svet ponoril do tmy."

Častokrát sa v prípade detektívky stane, že autor nevykreslí zápletku dostatočne reálne alebo nie je oboznámený s policajnými taktikami. To ale nie je prípad druhej časti kriminálnej série, ktorej vyšetrovateľkou je Helen Graceová. Ocenil som najmä to, že ma autor držal až do poslednej chvíle v napätí a prinútil ma rozmýšľať nad motívom páchateľa. Ten bol v tomto prípade, a to kvitujem, naozaj originálny. V príbehu vládla tá správna atmosféra a aj napriek brutalite niektorých scén autor zvolil primeraný slovník. Kniha sa vďaka nemu čítala ľahko a rýchlo, no i tak dokázala vo mne zanechať dojem. Bolo vidieť, že sa Arlidge v danej problematike vyzná a že detektívny román nepíše po prvýkrát. Možno aj preto sú jeho knihy vo svete (a určite aj na Slovensku) také obľúbené.

"Po lícach jej stekali slzy - veľké slzy beznádeje a zlosti. Jej posledná šanca na vykúpenie sa vyparila. Zostávala už iba smrť."

Musím povedať, že román Na koho to slovo padne splnil moje očakávania. Siahnuť by po ňom mali najmä tí, ktorých zaujal prvý príbeh o Helen Graceovej. Román zaujme aj milovníkov desivých a tajomných trilerov, ktorých koniec nedokáže predpovedať ani ten najväčší odborník na podobné príbehy. Ak teda hľadáte čítanie, ktoré vám spríjemní posledné letné dni, spomínané dielo bude vhodnou voľbou. Prajem pekné čítanie! :-)

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle