Zbaľte si veci, vyrážame! | recenzia knihy Cestovná agentúra Tajné svety (L. D. Lapinski)

Súčasná situácia mnohých z nás láka k tomu, aby sme si zbalili kufor a odišli na druhý koniec sveta, preč od všetkých nariadení a povinností. Vravíte si, že to vôbec nie je také jednoduché? V cestovnej agentúre Tajné svety, ktorú nedávno vymyslela britská autorka L. D. Lapinski, to jednoduché je. Ale veď presvedčte sa sami! A možno skočíte do kufra spolu s hlavnou hrdinkou Flick...

Vitajte v cestovnej agentúre Tajné svety, odkiaľ vás každý kufor prepraví do iného sveta. Stačí vkročiť dnu... Keď dvanásťročná Flick Hudsonová dostane návrh, aby vstúpila do Tajnosvetského spolku, je od radosti celá bez seba. Rýchlo však zistí, že s magickým multiverzom niečo nie je v poriadku. Uprostred leta prichádzajú snehové búrky, miznú celé ulice a jeden kufor ju zavedie do sveta, ktorý zostal celkom opustený. Flick čoskoro poruší spoločenské pravidlá a posunie hranice mágie, aby prišla na to, čo sa vlastne deje. Dokáže však dať všetko do poriadku, skôr než všetky svety – vrátane jej vlastného – navždy zmiznú?

Čas strávený s osobami, ktoré ľúbime, nie je nikdy premárnený.

Harry Potter
už dávno nie je jedinou čarodejníckou ságou pre deti či dospelých. Sériu mladej autorky L. D. Lapinskej však čitatelia k Harrymu neraz prirovnávali a hľadali medzi nimi súvis. Spoločné majú minimálne to, že sú obe „návykové“ a fanúšikov doslova „vcucnú“ do svojho vnútra. Hoci je Cestovná agentúra vhodná pre čitateľov od 7 rokov, na chuť jej dozaista prídu aj starší. Kniha je totiž napísaná veľmi dobre a chytľavo a aj napriek jednoduchšej zápletke (ktorú determinuje cieľový okruh čitateľov) využíva autorka naplno svoj rozprávačský talent. Nepriamo pritom poukazuje aj na mravnú stránku života a výchovy.

Síce sa príbeh spočiatku len veľmi pomaly rozbiehal, úvodné kapitoly vynahradila druhá polovica knihy a v neposlednom rade aj vykreslenie ústredných postáv. Aj napriek svojmu veku je mladá Flick odvážnou a vynaliezavou hrdinkou, ktorú si veľmi rýchlo obľúbite. V čase, keď majú čitatelia pocit, že všetko už bolo vymyslené a rozpovedané, prichádza L. D. Lapinski s viacerými originálnymi prvkami, ktoré ozvláštňujú magický svet. Nie je to otrepané lietanie na metle, ale cestovanie pomocou kufrov, ktoré považujem v tejto dobe za výstižné a veľmi invenčné. Originálne sú aj viaceré svety, ktoré autorka v knižke približuje svojom čitateľom.

„Každý sa rodí s obmedzeným množstvom životnej sily vo svojom vnútri. Je to istý druh vlastnej mágie. Keď žiješ vo vlastnom svete, pomaly z nej ubúda, deň čo deň, rok čo rok, až sa ti napokon minie. To určuje tvoj čas na tomto svete.“

Cestovná agentúra Tajné svety je prvou časťou série Iné svety, ktorej pokračovanie vychádza vo Veľkej Británii už tento mesiac. Považujem ju za výborný štart ságy, ktorá môže ešte poriadne prekvapiť. Aj napriek tomu, že je kniha primárne určená deťom, som si jej čítanie užil – a na chvíľu zabudol na všetky starosti a povinnosti. Ak máte radi mágiu a príbehy s jednoduchou zápletkou, Tajné svety budú určite výbornou voľbou.

Aj sekunda môže všetko zmeniť | recenzia knihy Posledné, čo v živote urobila (Gregg Olsen)

Niektoré knihy začnete čítať a ihneď viete, čo od nich  môžete očakávať . Predostrú vám skupinu postáv,  vzťahy medzi nimi , a zároveň aj konflikt, ktorý sa stane námetom pre spracovanie románu. V prípade knihy  Posledné, čo v život urobila , som ale taký pocit nemal. Autor začal rozprávanie príbehu  retrospektívne , a ja som vhupol do  absolútneho neznáma . Hoci som ničomu nerozumel, pokračoval som ďalej – a s odstupom času som za to veľmi rád.  S menom Gregga Olsena som sa v minulosti už stretol. Síce som od neho žiadnu knihu nečítal, je autorom dvojdielnej série Prázdna rakva (Závisť a Zrada), ktorá dávnejšie vyšla v slovenskom preklade . Hoci v prípade menovanej série išlo skôr o žáner young adult , rozšírený medzi mladými čitateľmi, román Posledné, čo v živote urobila , do tejto kategórie zaradiť nemožno. Jeho anotácia ma však zaujala už v prvom momente, a preto som nad prečítaním neváhal ani sekundu.  Do mestečka na brehu rieky Deschutes sa húfne  sťahujú mladí ľudi

RECENZIA: Na koho to slovo padne (M. J. Arlidge)

Meno vyšetrovateľky Helen Graceovej je známe azda každému milovníkovi detektívnych príbehov. Po prvýkrát sa objavilo v diele Jeden musí z kola von , ktoré vyšlo v slovenskom preklade minulý rok. Teraz vychádza ďalšia kniha obľúbeného anglického spisovateľa M.J. Arlidgea s názvom Na koho to slovo padne . Čo si o nej myslím ja? Keď v pochybnej mestskej štvrti nájdu zohavené telo muža stredného veku, vyšetrovateľka Helen Graceová tuší, že to nebude posledná obeť . Prečo však šťastne ženatý muž zavítal uprostred noci do neslávne známej štvrte prostitútok? A čím si zaslúžil, že jeho srdce doručili manželke domov ? Médiá začnú hovoriť o návrate Jacka Rozparovača , ktorý však poľuje na mužov, čo vedú dvojaký život. Cez deň vzorní otcovia a manželia, v noci klienti s pochybnými chúťkami. Helen sa nestihne ani spamätať z posledného prípadu a už musí čeliť ďalšej hrozbe , pri ktorej do poslednej chvíle nie je jasné, kto je korisť a kto dravec . "Na okamih prestala čmárať a vzápä

Spomienka na detstvo | recenzia knihy Tajomný les (Sandra Dieckmann)

Kto by si nepamätal čítanie ilustrovaných knižiek na dobrú noc? Mne osobne robili spoločnosť celé detstvo, či už tie vlastné alebo vypožičané z knižnice. Zo všetkých najradšej som mal knihy so zvieratkami. Obľúbené obrázky som si totiž prekresľoval na papier a hral sa na malého ilustrátora. Detstvo by bez obrázkových knižiek nebolo detstvom – preto som sa po dvadsiatich rokoch rozhodol do tohto sveta na malú chvíľu vrátiť. A poviem vám, ani trochu to neľutujem. :-)  „Na okraji rozľahlého lesa sa brieždi. Pomedzi košaté stromy presvitá slnko, začína sa nový deň. Zvieratká sa zobudili, veď treba preskúmať všetko navôkol! Srnky chrúmu šťavnatú trávu, líšťatá sa medzi sebou roztopašne klbčia a včely usilovne nosia peľ do úľa. Ani bobry nezaháľajú, hrádza sa sama nepostaví! A ktože sa skrýva v kríkoch za dubom? Odhalíš tajomstvá lesa, skôr než sa zotmie? Nádherne ilustrovaný sprievodca priblíži každodenný život zvieratiek z lesa a očarí menších i väčších čitateľov.“  (zdroj: anotácia kni