Spomienka na detstvo | recenzia knihy Tajomný les (Sandra Dieckmann)

Kto by si nepamätal čítanie ilustrovaných knižiek na dobrú noc? Mne osobne robili spoločnosť celé detstvo, či už tie vlastné alebo vypožičané z knižnice. Zo všetkých najradšej som mal knihy so zvieratkami. Obľúbené obrázky som si totiž prekresľoval na papier a hral sa na malého ilustrátora. Detstvo by bez obrázkových knižiek nebolo detstvom – preto som sa po dvadsiatich rokoch rozhodol do tohto sveta na malú chvíľu vrátiť. A poviem vám, ani trochu to neľutujem. :-)

„Na okraji rozľahlého lesa sa brieždi. Pomedzi košaté stromy presvitá slnko, začína sa nový deň. Zvieratká sa zobudili, veď treba preskúmať všetko navôkol! Srnky chrúmu šťavnatú trávu, líšťatá sa medzi sebou roztopašne klbčia a včely usilovne nosia peľ do úľa. Ani bobry nezaháľajú, hrádza sa sama nepostaví! A ktože sa skrýva v kríkoch za dubom? Odhalíš tajomstvá lesa, skôr než sa zotmie? Nádherne ilustrovaný sprievodca priblíži každodenný život zvieratiek z lesa a očarí menších i väčších čitateľov.“ (zdroj: anotácia knihy Tajomný les)

Nemecká autorka Sandra Dieckmann knižku o zvieratách z tajomného lesa nielen napísala, ale ju aj krásne ilustrovala – podobne ako ďalšie publikácie zo svojho portfólia. V slovenskom preklade jej minulý rok vyšiel príbeh Čakanie na Vlka, ktorý, rovnako ako Tajomný les, venovala najmenším čitateľom. V obrázkovej knižke tentokrát deti sprevádza zákutiami lesa, a to od východu slnka až do momentu, keď padne noc. Má pre ne navyše prichystané viaceré úlohy, do ktorých výborne zapája aj tie najmenšie deti.

Okrem príbehu Dieckmannová pre čitateľov (a ich rodičov) pripravila v druhej časti knižky atlas zvierat, v ktorom deti oboznamuje s charakteristikou a zvykmi obyvateľov lesa. Dozvedia sa v ňom napríklad aj to, že medveď dokáže zabehnúť až 50 kilometrov za hodinu, že jazvec zožerie za noc viac ako 100 dážďoviek či mnoho ďalších zaujímavostí. Atlasu nechýbajú ani hravé ilustrácie, ktoré robia z knižky nielen zábavné, ale aj veľmi poučné čítanie pre deti.

Knižka je vytlačená na kvalitnom hrubom papieri, na ktorom krásne vynikajú farebné ilustrácie. V spojení s textom bohatým na informácie vytvára doslova umelecký celok, ktorý poteší nielen deti, ale aj rodičov. Poskytuje totiž priestor na čas strávený v kruhu rodiny, ktorý – ako vidíme v posledných mesiacoch – je ten najdôležitejší. Ak teda chcete potešiť svojho malého drobca, táto knižka s pôvabnými ilustráciami mu dozaista vyčarí na tvári úsmev