RECENZIA: Akadémia temna – Spolok vyvolených (Gabriella Poole)

Darkova akadémia nie je obyčajná škola. Cassie Bellová je sirota, no práve jej sa podarilo získať štipendium na tejto elitnej škole. Aké zlovestné tajomstvá ukrývajú bohatí a krásni Vyvolení, spolok študentov, ktorí fakticky riadia školu? Kto je tajomný cudzinec, ktorý sa v noci potuluje po chodbách? A čo sa skutočne stalo pred rokom, keď tu za záhadných okolností zomrela študentka? Vedieť málo je nebezpečné, no vedieť príliš môže zabiť.

Keby ste dostali štipendium na obľúbenej škole, odolali by ste? Určite by sa väčšina z nás natešene rozbehla a postavila do radu. Cassie však nevie, do čoho ide. Dostávame sa do temnej, Darkovej akadémie plnej tajomstiev a ešte tajomnejších Vyvolených. Vo svete to tak býva – vždy existujú ľudia, ktorí sú nad nami, o level vyššie a ktorí majú svojich podriadených. V tejto knihe sú zobrazení veľmi dobre, bez zbytočných opisov. Po dočítaní knižky som ostal príjemne prekvapený. Aj táto, navonok útla a neznáma kniha, môže v čitateľovi zanechať príjemné pocity a spomienky. Upírska tematika v súčasnej dobe pôsobí otrepane, ale autorka vyrozprávala príbeh po svojom, zaujímavým a pútavým štýlom.

Ako by ste zareagovali, keby sa vám pred nosom týčila miestnosť, do ktorej je vstup zakázaný? Riskli by ste to a vtrhli dnu alebo naopak bojazlivo ostali stáť pred dverami? S Cassie to však dopadlo trochu inak. Ako? Odpoveď nájdete v knižke. Veľká časť knihy sa sústreďuje okolo Cassie, hlavnej hrdinky série, ale naprázdno neostanú ani ostatné postavy. Pri postavách mi vadilo, že zo začiatku pribúdali veľmi rýchlo a na niektorých miestach som sa strácal a nevedel, kto patrí kam. V druhej polovici som problém nemal, s postavami som sa stotožnil a už mi neboli neznáme. Z ďalších postáv ma zaujali už spomínaní Vyvolení, ktorí príbeh ešte poriadne zauzľujú. Nemožno nespomenúť ani Isabellu, Cassinu spolubývajúcu, s ktorou hlavná hrdinka prežíva množstvo času.

Každý z nás určite aspoň raz premýšľal o tom, aké by bolo študovať na čarodejnej univerzite. Akadémia temna patrí spolu s univerzitou, ktorú poznáme z legendárneho Mena vetra, ba Potterovského Rokfortu, medzi miesta, na ktoré by sa niektorí určite (ne) chceli dostať. Aj keď sa opisy akadémie vyskytujú v knihe len zriedkavo, čítanie som si užil.

Knižka je písaná v on-forme v minulom čase. Autorka použila jednoduchý štýl, ktorý zaujme najmä dospievajúcich čitateľov. Občas sa dej vliekol, ale so sklopeným nosom neostanú ani milovníci akcie – na svoje si však prídu až pred koncom. Autorka totiž vysvetľuje priebeh ďalších častí a v mysliach čitateľov sa tak môže črtať stovka ďalších možných zápletiek a rozuzlení. Väčšinou si knihu nevyberám podľa obálky, no na tejto ma zaujala a prinútila prečítať si oficiálnu anotáciu. O mene autorky ani názve série som nikdy pred tým nepočul, takže som vlastne nevedel, do čoho idem. Nakoniec ma príjemne prekvapila a bude patriť medzi obľúbené oddychové čítanie so štipkou napätia a poriadnym dúškom tajomna.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT.
Knižku si môžete kúpiť TUDátum vydania druhej časti zatiaľ nie je známy.