Predstavte si rozprávku zasadenú do Vianoc. Predstavte si dobre vytvorené charaktery a magické bytosti... Predstavte si
Crowfieldsku kliatbu.

Will vie o tajomstve. Ďaleko v lese, niekde za opátstvom, v ktorom žije, je hrob. A pod snehom leží niečo, čo malo žiť naveky. Ale Will nie je jediný, kto o tom vie. Niekto ďalší ho pozoruje... Vo Willovom svete ožíva stredoveká mágia, lesní ľudia, zvláštni svätci, aj kliatby a povery dávnoveku. Chcete vedieť, čo sa stane, keď pochováte anjela? Radšej však nečítajte potme.

Vianočných rozprávok je veľmi veľa. Či sú ich hlavnými postavami škriatkovia,  snehuliaci alebo Santa Clausovia, všetky sa sústreďujú najmä na deti a ich fantazijný svet. Aj Crowfieldska kliatba je určená deťom, no pri čítaní si na svoje prídu aj dospelí. Veľkým pozitívom na tejto knihe je jej krátky rozsah, nie veľmi zložitý dej, ale i napriek tomu zaujímavý a pútavý príbeh s úžasnou vianočnou atmosférou.

Dej je zasadený do Crowfieldskeho opátstva zasneženého tuhým a bielym snehom. Will zisťuje, že niečo nie je v poriadku: pod snehom sa ukrýva čudný tvor, ktorý skrýva tajomstvá. V spoločnosti hoba je odhodlaný záhadu rozlúštiť, no nebude to vôbec ľahké... Možno kniha neobsahuje veľké množstvo postáv, každého typu povahy, ale menej býva často krát viac a v Crowfieldskej kliatbe to platí dvojnásobne. Spoločnosť vám bude robiť spomínaný hob, ktorého som si ja osobne veľmi obľúbil.

Autorka čitateľov nabáda na premýšľanie o zápletke a o tom, ako sa kniha skončí. Kto je tá čudná návšteva, ktorá smeruje do opátstva? Má to niečo spoločné s tvorom, ktorý sa ukrýva v hlbinách lesa? Pat Walsh chválim za atmosféru, ktorá v príbehu vládne. Mám taký pocit, že aj keby som Crowfieldsku kliatbu čítal  v lete, stále by som sa nemohol zbaviť pocitu, že sa nachádzam priamo v opátstve a popri mne padajú vločky snehu. Práve tak som sa cítil pri čítaní tejto knihy. Ak by išlo o klasickú novelu pre mladých, povedal by som, že bola prikrátka. V prípade tejto zimnej rozprávky to ale vonkoncom neplatí a Walsh dielo rozplánovala presne tak, aby sa jej čitatelia nenudili a neboli ani zahltení húfom informácii.

O preklad sa postaralo vydavateľstvo Slovart, ktoré ju vystrojilo úžasným povrchom, a "krvavé" písmená na obálke vyzerajú naozaj dobre. Ale ako sa hovorí: lepšie raz vidieť... Crowfieldsku kliatbu by som odporúčil všetkým milovníkom magických tvorov a rozprávok. Ak už teraz rozmýšľate o vianočnom darčeku pre vaše deti, odporúčam si zapísať práve túto knihu. Človek nikdy nevie, možno aj vaše dieťa padne do sveta mágie a čarov zasneženého opátstva. Alebo to budete vy?

Ďakujem vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku.
Crowfielsku kliatbu si môžete kúpiť TU