RECENZIA: Nespútaná (Cynthia Handová)

Strhujúca záverečná časť série o anjeloch
Posledných pár rokov v sebe skrývalo viac prekvapení, než mohla Clara Gardnerová, ktorej v žilách koluje anjelská krv, vôbec niekedy očakávať – od závratných výšin, do ktorých ju vyniesla prvá láska, až po mučivé chvíle spojené so stratou blízkej osoby. Jedinou vecou, ktorú už dlhšie nemohla popierať, bol fakt, že jej nikdy nebolo súdené viesť normálny život. Odkedy prišla na to, akú významnú úlohu zohráva medzi ostatnými anjelskými bytosťami, bola Clara odhodlaná ochraňovať Tuckera Averyho pred zlom, ktoré ju prenasleduje… Aj za tú cenu, že im to obom zlomí srdce. Clara sa rozhodne opustiť mesto a zamieri späť do Kalifornie – a to isté urobí aj Christian Prescott, neodolateľný chlapec z vízie, ktorá podnietila celú túto cestu. Padlý anjel, ktorý na Claru zaútočil, sleduje každý jej pohyb. A nie je jediný… S blížiacim sa bojom proti Čiernym krídlam je Clare čoraz jasnejšie, že musí splniť svoj údel. Ale nezaobíde sa to bez obetí a zrady. Clara si musí raz a navždy vybrať svoj osud.

Najlepšia z najlepšej
Nadpozemská, prvá časť série Cynthie Handovej o anjeloch, je považovaná za najlepšiu anjelskú sériu.  Svet, v ktorom sa hlavné postavy pohybujú, síce nie je nový a anjelská tematika je spomínaná vo viacerých sériach, no autorka použila svoju predstavivosť a celý príbeh je podaný veľmi čitateľným a odviazaným štýlom. Čo sa týka poslednej časti, Nespútaná sa mi z celej série páčila najväčšmi - spočiatku sa mohlo zdať, že finále sa rozbieha veľmi ležérne, no Cynthia dokázala neuveriteľne rýchlo zvrátiť situáciu a v druhej polovici by ste nenašli miesto, v ktorom nebola akcia. Autorka ma teda vo finále série nesmierne prekvapila.

Jeden alebo druhý?
S finále prichádza aj dôležitá voľba hlavnej hrdinky. V predošlých dieloch pôsobila veľmi neisto - teda aspoň čo sa týka svojho nastávajúceho. V treťom diele tomu až do posledných pár strán nebude inak (aj keď to bolo viac-menej jasné, no nikdy neviete, či dievča /ako to ony zvyknú robiť/ neotočí o stoosemdesiat stupňov svoj pohľad na vec) - a síce to bude voči tomu druhému nefér, Clara sa nakoniec konečne rozhodne. Nemôžem povedať, že by došlo k nejakému výraznému vývoju hlavných postáv - Clara je stále rovnaká Clara, nerozhodné dievča, ktoré osud zavedie ešte bohviekam, Tucker lámačom dievčenských sŕdc a Christian dobrákom, ktorý občas ostáva nepochopený.

Akcia, akcia a ďalšia akcia
Ako som už spomínal, zo začiatku na mňa kniha pôsobila ako ideálna oddychovka pre letné čítanie. To v podstate Nespútaná aj je, no ani som sa nenazdal a v príbehu nastal zvrat a boj - a to taký, aký si autorka nechala až do poslednej knihy. Poriadne ma šokovala a ja som sa len nestíhal diviť, čo sa dialo pred mojimi očami. Ku koncu sa však situácia upokojí a vás bude čakať emotívny epilóg. Celkovo teda hodnotím vývoj deja kladne - príbeh sa plynulo dostal ku svojmu koncu bez hluchých miest, s vyrovnaným množstvom opisov a akcie.

Tri, dva jeden... štart!
Čo dodať na záver? Nespútaná ma ako finále nesmierne prekvapila. Určite by ste mali po nej siahnuť ak sa vám páčili predošlé časti - alebo ak máte radi anjelov a všetky tieto záležitosti. Myslím, že neoľutujete. Odo mňa dostáva 4 a pol hviezdičky. Na záver by som chcel poďakovať spoločnosti ALBATROSMEDIA za poskytnutie recenzného výtlačku. Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.