RECENZIA: Ptačí zpěv (Meagan Spoonerová)

Patnáct let čekala Linda Ainsleyová, až ji předvolají ke kouzlobraní. Až se konečně stane dospělou a začne se připravovat na svoje budoucí povolání. Počítala s tím, že jí po odebrání kouzelné síly bude přidělena nějaká menší úloha v zaběhnutém, pevně daném řádu města, které od okolní krajiny odděluje energetická zeď. Myslela si, že bude pomáhat zajistit a udržet útočiště lidí, kteří jako jediní přežili hrozivou válku, že se stane kolečkem v dobře promazaném stroji. Ani ve snu ji nenapadlo, že by její úloha měla spočívat v tom, že bude napájet celé město svou energií. Patnáct let Linda Ainsleyová věřila lži. A najednou zjišťuje, že jí nezbývá nic jiného než utéct do nebezpečného a neznámého světa za zdí, nebo přijmout osud, který je snad ještě horší než smrt.

Nasledujte vtáčí spev
Ptačí zpěv je čudesná dystópia z pera Meagan Spoonerovej. Prečo som ju nazval čudesnou? Na rozdiel od všetkých iných dystópii, Ptačí zpěv je presýtený mágiou a bytosťami, ktoré do nášho sveta nepatria. No nebolo to len nimi - počas celého čítania som mal z knihy zvláštny pocit a spočiatku som netušil, čo sa z nej vykľuje, no naraz sa všetko obrátilo a Ptačí zpěv si získal aj mňa. Musím povedať, že som si knihu užíval - a jednoznačne bolo jej čítanie výborným dobrodružstvom.

Mágia, všade samá mágia
Vravieva sa, že fantázii sa medze nekladú. Meagan sa toho rozhodne držala - a je vidieť, že jej predstavivosť naozaj hranice nemá. Prostredie, do ktorého bol príbeh zasadený, sa mi veľmi páčilo - rovnako ako aj nápad s kúzlobraním. Keby som však mal knihu zhodnotiť po častiach, oveľa viac sa mi rátala druhá polovica knihy, od kedy ma Ptačí zpěv začal naozaj baviť a od kedy som sa od knihy už neodtrhol. Stále som sa nemohol zbaviť pocitu, že kniha je niečim výnimočná a iná. Nemyslím si, že to bolo českým prekladom - skôr mám pocit, že Meagan zapracovala na štýle a s knižkou sa pekne vyhrala.

...a žiaden chalan?
Čo by to bolo za knihu, keby v nej hlavná hrdinka vystupovala sama? Môžem vám povedať len to, že Linda sama rozhodne nebude. Okrem bzučilky, ktorá ju sprevádza počas celej knihy, sa na scéne mihne aj opačné pohlavie. Ale to zistíte sami. Linda síce mala city, no tie patrili medzi to posledné, o čo v Ptačom zpěve išlo. Ťažko povedať, ako by život vonku prežila sama. Nepochybne je to ale jedna zo silných hrdiniek a nemôžem ani povedať, že by mi jej správanie vadilo. Síce sa riadila viac srdcom než rozumom, s jej charakterom som bol spokojný.

Modrá je dobrá
...a dobrá je aj obálka k tejto knihe. Osobne som favoritom modrej a obálka ku Ptačiemu zpěvu sa mi tiež veľmi páči. Som rád, že vydavateľstvo ponechalo originálnu a rovnako sa teším aj na druhý diel - ktorý takisto vyzerá dobre. Prvá časť tejto série ma milo prekvapila - aj keď som mal na ňu spočiatku rozporuplný názor, príbeh sa vykryštalizoval a knižka sa mi čítala jedna radosť. Ak ste fanúšikom mágie a dystópických príbehov, určite by ste mali dať tomuto modrému čudu šancu. Odo mňa dostáva štyri hviezdičky a po otvorenom konci sa neviem dočkať pokračovania.

Na záver by som chcel poďakovať spoločnosti ALBATROSMEDIA za poskytnutie recenzného výtlačku. Knižku si môžete kúpiť v ich e-shope na tejto adrese