RECENZIA: Krvavá cesta (Moira Young)

Krvavá cesta je román plný akce,
napětí a dobrodružství.
Román, který vás uhrane.

Saba žije u Stříbrného jezera – pustiny zpustošené neustálými písečnými bouřemi – kde se její rodina snaží přežít a neustále naráží na pozůstatky dávno zaniklé civilizace Padlých. Když čtyři tajemní jezdci unesou její milované dvojče Lugha a zabijí jejího otce, Saba se vypraví osvobodit bratra a pomstít otce. Cestou potkává pestrou společnost dobrodruhů, pašeráků a samozřejmě i Jacka, úžasného a nesmírně drzého kluka. Saba během svého putování zjistí, že není slabou a bezbrannou dívkou, ale naopak skvělým bojovníkem, který má schopnost změnit deformovanou společnost zevnitř…

Cesta v znamení krvi
Krvavá cesta pochádza z pera Moiry Young a viacerí čitatelia si ju zapamätali najmä vďaka nezvyčajnému štýlu, reči autorky či absencii úvodzoviek. Knižka sa mi však dostala do rúk v preklade a čo sa týka jazyka, ten mi nepripadal veľmi rozličný od iných kníh. Knihe teda svojím spôsobom preklad ubral na kvalite. Krvavá cesta je ale rozhodne kvalitná dystópia a celkovo to bola jedna rýchla jazda, plná akcie a dobrodružstva.

Priestor pre hrdinov
V prostredí, do ktorého je Krvavá cesta zasadená, by sa veľa z nás ocitnúť nechcelo. Pustatiny a svet na sklonku existencie. V nich dievča, ktoré bojuje za svoju rodinu a spravodlivosť. Saba mi ako hrdinka sadla a veľmi som si ju obľúbil. Otec mŕtvy, jej brat unesený jazdcami a na krku mladšia sestra - aj napriek všetkému nepôsobila ako chudiatko, ktoré plače nad tým, čo sa v jej okolí deje. Ona je odhodlaná zvíťaziť - aj keby to bolo nemožné. No potom stretne Jacka... a Krvavá cesta sa konečne dočká niečoho pekného - a nie len krutej, čiernej reality. Musím povedať, že Moira ma svojimi postavami prekvapila a viaceré z nich som si obľúbil.

Zbystrite, ak hľadáte akciu
Ak máte radi knihy, v ktorých sa neustále niečo deje, budete mať radi aj Krvavú cestu, pretože autorka s hluchými miestami rozhodne kamarátka nie je. Na druhej strane, čo sa týka mňa, niečo mi pri čítaní chýbalo - niečo, kvôli čomu by si ma kniha uchmatla do seba a ja by som jej stránky hltal jednu za druhou. Možno to bolo spomínaným prekladom, no možno niečím úplne iným. Knižku som si síce užil, ale neohúrila ma tak ako ostatných.

Vhodná na upršaný večer
Krvavá cesta bola vynikajúcim čítaním na upršané večery. Autorku chválim najmä za charaktery, prostredie a zaujímavú zápletku a knižke udeľujem zaslúžené štyri hviezdičky. Aj keď Krvavá cesta nevyznie v češtine tak ako v origináli, určite by ste jej mali dať šancu. Urobiť tak môžete napríklad tu

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia