RECENZIA: Vlčí brat (Katarína Soyka)

Fantasy, v ktorej sa bojuje, čaruje a nie každé zviera má len jednu podobu.
Tretia kniha od Kataríny Soyky.
Čarodejnica Zuna uniká z rodnej dediny. Pred prenasledovateľmi sa ukrýva v lesoch, kde stretáva túlavého psa. S jeho pomocou nachádza útočisko u starej ženy a jej vnuka Rovena. Ani čary jej proti mocnému čarodejníkovi Korchovi nepomôžu a dostáva sa do zajatia. Odhaľuje Korchovo desivé tajomstvo, využíva záujem zo strany miestneho kráľa a balansuje na hrane medzi láskou a bojom o život.

Slovenská fantasy
Katarína Soyka patrí medzi veľmi malé množstvo slovenských spisovateliek, ktoré sa odvážili zabrdnúť do sci-fi a fantasy. Na konte má nielen tri knižky, o ktorých - ak čítate pravidelne môj blog - ste už mohli počuť, ona si dokonca založila vlastné vydavateľstvo Hydra. Zatiaľ čo Sklenému vrchu som viacero vecí vytýkal, v Lokaji už bolo vidieť, že sa spisovateľka čiastočne vypísala a v jej tretej knihe bol pokrok ešte viditeľnejší. Všetkých päť knižiek, ktoré vo vydavateľstve vyšli, nájdete v kníhkupectve veľmi ľahko: to najmenšie, čo na poličke nájdete, bude dozaista jedna z knižiek Hydier.

Oddychovka ako vyšitá
Vlčí brat je zmeskou viacerých prvkov. Je to na pohľad veľmi útla, dvestostranová knižka, v ktorej Soyka mieša mágiu, na ktorú sme zvyknutí už z predošlých kníh. Rovnako aj príbeh sa podobá na Sklený vrch a opäť je vidieť, že si autorka zistila mnohé informácie o tematike. Aj mená postáv vystupujúcich v diele sa mi k príbehu veľmi hodili. Síce sa v knižke našlo zopár hluchých miest, no ako oddychové čítanie je Vlčí brat ako stvorený.

Veľmi dobrý priemer
Nie je to bezchybné dielo a určite sa naň ani nehrá. Je však potešujúce vidieť, ako sa naša slovenská tvorba rozvíja a postupom času sa aj zvyšuje jej kvalita. Na Soyke hodnotím najlepšie jej predstavivosť, prepracované prostredie a rozprávanie príbehuMne sa páčil najmä záver, v ktorom autorka príbeh zaujímavo vygradovala. Na jej knihy proste musíte byť naladení. A keď vám sadnú, budete Soykinou tvorbou doslova ohúrení - aj keď má ešte svoje chybičky krásy.

...nie jediná novinka
Ak ste čítali predošlé Soykine knihy a páčili sa vám, alebo vás príbeh zaujal, určite by ste mali po Vlčom bratovi siahnuť. Je to čerstvá novinka spomínaného vydavateľstva a o malú chvíľu sa ku nemu pridá aj Astrálny pútnik, tentokrát z pera Lenony Štiblaríkovej. Okrem toho môžete v kníhkupectvách nájsť aj Fantastickú 55, ktorá je akosi zbierkou súčasnej slovensko-českej tvorby.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel
poďakovať vydavateľstvu Hydra
Vlčieho brata si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese
(Cena je úžasná, takže dlho neváhajte :o) ).

Žiarlivosť nemá vôňu, farbu ani zvuk – má však príbeh | recenzia knihy Žiarlivec a iné príbehy (Jo Nesbo)

Jo Nesbo v zbierke poviedok dokazuje, že je ozajstným majstrom mysterióznych príbehov plných napätia a nepredvídaných zvratov . Na stránkach knihy sa stretávajú dôvtipné mysle s pomstychtivými srdcami, nenásytnosť s láskou bez škrupúľ, aby spolu vytvorili mozaiku, ktorá poteší všetkých priaznivcov temných a strhujúcich poviedok . Vyšetrovateľ sa vďaka trpkej životnej skúsenosti stáva expertom na zločiny spáchané zo žiarlivosti . Podarí sa mu vystopovať muža podozrivého z vraždy svojho dvojčaťa? O tisíce kilometrov ďalej nájde taxikár náušnicu svojej manželky v šéfovom aute. Ako sa tam dostala? V lietadle vysoko nad oblakmi sedí žena, ktorá sa rozhodla skončiť život pre manželovu neveru. Môžu jej nečakané city k tajomnému spolucestujúcemu zvrátiť vývoj udalostí? Zdanlivo jednoduché otázky prinášajú prekvapivé odpovede . Nórskeho spisovateľa Jo Nesba pravdepodobne netreba špeciálne predstavovať. Za severské krimi získal viaceré literárne ocenenia a jeho knihy vyšli v päťdesiatich jaz

RECENZIA: Harry Potter a Tajomná komnata – ilustrovaná edícia (J. K. Rowlingová)

Pamätám si na moment, kedy Harry Potter prvýkrát vstúpil do môjho života. Bolo to pred desiatimi rokmi , kedy všetci moji spolužiaci hovorili o čarodejníkovi, ktorý prežil , vyslovovali tajomné kúzla a túžili sa stať študentmi Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. V tom čase som ani len netušil, že táto knižná séria vydrží v povedomí čitateľov tak dlho. Takisto ani to, že sa k nej budem aj po toľkých rokoch s láskou vracať . Okrem ôsmej knihy , ktorá sa len nedávno dostala do kníhkupectiev, v slovenčine vyšlo aj ilustrované vydanie Tajomnej komnaty, ktoré je už druhé svojho druhu. Pôvodné knihy teda vďaka obrázkom Jima Kaya nabrali úplne nový rozmer.  Harry Potter po letných prázdninách strávených u Dursleyovcov opäť prichádza na Rokfort. Zdá sa, že tento rok mu vôbec nie je súdené vrátiť sa. Po tom, ako sa v jeho izbe na Privátnej ceste objaví zvláštny domový škriatok, sa začnú diať čudesné veci. Harry zmešká Rokfortský expres , zaútočí na neho zúrivá vŕba, a čo je najhorš

Dokáže zabudnúť na to, čo sa jej stalo? | recenzia knihy Veriť znova (Mona Kasten)

Len pred pár mesiacmi vyšla na Slovensku prvá časť série Znova , ktorá pochádza z pera nemeckej autorky Mony Kastenovej . Vydavateľstvo Ikar nenechalo čitateľov dlho čakať a prichystalo pre nich pokračovanie. Osudy postáv sa ďalej rozvíjajú vo Veriť znova . Šťastné konce sú iba vo filmoch, v tom má Dawn Edwardsová jasno. Odkedy pristihla svojho bývalého s inou, zanevrela na chlapcov a radšej sa zamerala na štúdium. Túži po kariére spisovateľky, a hoci už istý čas publikuje poviedky na internete, nik z okolia sa o tom nesmie dozvedieť. Ani Dawnini najbližší priatelia o jej záľube netušia. Popravde, všeličo o nej netušia. Rovnako ako Spencer Cosgrove , atraktívny kamarát, ktorému nie je ľahostajná. Spencer je síce neodbytný, ale Dawn zas neoblomná. Jedného dňa náhodou spozná jeho pravú tvár a uvedomí si, že naoko večne veselý chlapec vlastne nemá veľa dôvodov na úsmev . Spencera viac nevníma len ako zvodcu, na ktorého sa hrá, no postačí to na to, aby poľavila v zásadách? „Niečo sa v