RECENZIA: Kto je Mara Dyerová? (Michelle Hodkin)

Mara Dyerová vie, že sa nezbláznila. Dokáže zabíjať svojou mysľou a Noah zasa tou svojou liečiť. Mara vie aj to, že Jude nie je len halucinácia. Nedarí sa jej však presvedčiť rodičov a lekárov, že nepotrebuje psychiatra ani hospitalizáciu. Jediný, kto jej naozaj verí, je Noah. Mara má však oňho strach, je preňho nebezpečná – pri ich prvom bozku ho totiž takmer zabila. Spoločne však pátrajú po tom, ako Jude prežil zrútenie inštitútu na Rhode Islande a prečo vie o Mariných schopnostiach viac než ona sama... Druhé pokračovanie knihy Čo sa stalo Mare Dyerovej?

Ešte desivejšie a tajomnejšie
Pred viac ako polrokom sa ku nám dostala prvá časť série o Mare Dyerovej a keď si na čítanie spomeniem, nemôžem ju charakterizovať inak než šialenú. Taká táto séria jednoducho je - a ešte väčšmi to potvrdzuje jej druhá časť. Mara bude vykreslená za totálneho blázna a bude len na vás, či jej uveríte. Je to, čo tvrdí, pravda, alebo sa načisto pomiatla? Michelle Hodkin odviedla opäť bravúrnu prácu - či už po štylistickej alebo dejovej stránke. Nenapadá mi nič iné než: Klobúk dolu.

Prvotriedny blázon
Keď som knižku prvýkrát otvoril a snažil sa spomenúť si, ako sa predošlý diel skončil, rozpamätal som sa na ten obrovský zvrat, vďaka ktorému som autorku ešte niekoľko dní po dočítaní knižky nenávidel. Michelle si šokovanie svojich čitateľov bezpochyby užíva - a neodoprela si to ani pri pokračovaní série. A verte mi, že ani tentokrát vás nebude šetriť. Zatiaľ čo v prvej polovici je tu za blázna Mara, v druhej spraví bláznov aj z vás a príbeh uženie do takých rozmerov, že ho nebudete môcť pustiť z ruky. Márne som sa snažil predvídať, čo príde na ďalších stránkach, pretože autorka ma prekvapovala až do samého konca.

"Zatriasli mojou klietkou, aby zistili, či budem hrýzť. Keď ma vypustia,
presvedčia sa, že mojou odpoveďou je áno."

Prepracovaná vo vnútri aj navonok
Štýl Michelle Hodkin sa oproti prvej časti mierne zmenil a je vidieť, že na sebe naozaj zapracovala. Rovnako sa vyvinuli aj hlavné postavy a už teraz som zvedavý na poslednú knihu trilógie. No netreba chváliť iba pani spisovateľku. Mara Dyerová opäť prichádza na pulty kníhkupectiev v elegantnom prevedení a ak vás zaujíma, či po prečítaní knižky na doskách uvidíte všetky vaše otlačky (ako tomu bolo pri prvej časti), poteším vás! Nič také sa tentokrát nekonalo a aspoň môj výtlačok ostal v pôvodnom, veľmi efektnom spracovaní.

Na tretí diel si počkáme...
... pretože len v Amerike vychádza o pol roka, takže v slovenčine ho môžme očakávať približne o rok. Ale ako sa vraví, na dobré sa oplatí počkať, no nie? Ak patríte medzi tých, ktorí o sérii počujú po prvýkrát, určite vám ju môžem len a len odporúčať. No ak máte stále na výber, chvíľu si počkajte, aby ste potom - keď na vás Michelle Hodkin vyvalí svoje zakončenia kníh - nemuseli trhať vlasy, že vás čaká ešte jeden celý rok utrpenia a odpočítavania dní do vydania finále. Keby som mal svoje pocity z pokračovania zhrnúť do jednej vety, asi by som použil len jedno slovo. Geniálne. Také proste toto čítanie bolo...

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.