Preskočiť na hlavný obsah

APRÍLOVÉ knižné novinky

Tento článok nebude prvý apríl! :) Prehupli sme sa do nového mesiaca a myslím, že sa máme na čo tešiť, a teda by bola škoda, aby boli chystané novinky iba žartom :). V piatok odchádzam na 8-dňovú exkurziu zo školy do Anglicka, takže si odo mňa na chvíľu oddýchnete, no hneď po návrate sa budem snažiť vám všetko vynahradiť. Ale späť k novinkám.

Samantha Youngová - London Road (8.4)
Johanna Walkerová nikdy nemyslela na seba. Nastal čas dopriať si kúsok šťastia.Johannu vníma okolie ako vypočítavú zlatokopku, ktorá sa ochotne vrhá do postele majetným chlapom a necháva sa vydržiavať. Vlastná matka ju považuje za neschopnú a žalostné je, že Jo, ako ju kamaráti oslovujú, postupne podľahne predsudkom a uverí im. Skrátka, nestojí za nič. Iba skutoční priatelia poznajú pravdu o jej nezávideniahodnom osude. Na Joiných pleciach vždy ležalo bremeno starostlivosti o rodinu, zvlášť mladšieho brata Cola. Jo pri rozhodovaní neustále prihliada na bratovu budúcnosť, dokonca aj pri výbere partnera. Nedopustí, aby jej braček dopadol v živote ako ona. Rozum však dostane košom, keď spozná Camerona MacCaba, sexi neviazaného barmana a kolegu. Príťažlivý Cam si však Jo zjavne zaškatuľkoval ako vypočítavú mrchu, a keď sa prisťahuje na London Road do bytu o poschodie nižšie, vyzerá to na poriadnu katastrofu. Ako sa jej teraz podarí ututlať zahanbujúcu pravdu o matke a potlačiť hriešne myšlienky na drzého, no atraktívneho Cama? Veď je zadaná! 

Sally Greenová - Polozlý (15.4)
Nathanovi v žilách koluje dvojaká krv. Splodený zo zakázanej lásky medzi bielou čarodejnicou a najkrutejším a najmocnejším čiernym čarodejníkom uniká pred celým svetom. Mal radšej zomrieť pri narodení, ako si to želala rada Bielych čarodejníc. Nechceného polovičiaka čaká krutý osud. Pre večný boj medzi bielymi a čiernymi čarodejnicami bude žiť ako štvaná zver až do svojich sedemnástych narodenín. Vtedy sa rozhodne, na ktorú stranu skutočne patrí. Pod jednou podmienkou. Musí prijať tri dary a napiť sa krvi svojho predka, inak ho čaká smrť. Nathanova matka si však po jeho narodení siahla na život a o otcovi už dlhé roky nik nepočul. Nezostáva mu nič iné, len sa pokúsiť o nemožné – nájsť najobávanejšieho čierneho čarodejníka na svete. Ale ako, keď nemôže veriť ani svojej láske?

O Polozlom budete na mojom blogu ešte určite počuť. Knižku mám už prečítanú, pripravujem aj ďalší článok, no neviem, či to stihnem do spomínaného pobytu v Anglicku, pretože sa mi teraz toho v škole strašne veľa nakopilo. Budem snažiť. :)

Kass Morgan - Prvých 100 (21.4)

Od ničivej nukleárnej vojny žilo ľudstvo vo vesmírnych lodiach. Teraz však Rada posiela sto mladistvých delikventov – ktorých spoločnosť považuje za nahraditeľných – na nebezpečnú výpravu s cieľom znova kolonizovať planétu. Môže to byť ich druhá šanca na život… alebo samovražedná misia.


Podľa knihy sa v súčasnosti v Amerike začal vysielať seriál - The 100, ktorý môžete sledovať na stanici CW. 


Brandon Sanderson - Ritmantik (30.4)
Z pera majstra svetovej fantasy prichádza príbeh o šestnásťročnom Joelovi, ktorého jediným snom je stať sa ritmatikom a byť tak vyvoleným, čo môže vdýchnuť život krieduchom a slobodne sa priúčať magickému umeniu. No Joel je len synom prostého výrobcu kriedy na Armediovej akadémii a študentom ritmatiky môže len ticho závidieť. Až do dňa, kým si ho za asistenta nevyberie profesor Fitch, aby mu pomohol pri vyšetrovaní záhadných únosov študentov. Na mieste činu nachádzajú len neznáme ritmatické čiary a krv unesených. Joel sa spolu so študentkou Melody ocitne na stope nečakaného objavu, ktorý navždy zmení chápanie ritmatiky i fungovanie ich sveta.

Andrew Fukuda 1 – Lov (1.4)
Ako zostať nažive vo svete, kde sú ľudia považovaní za potravu a všetci túžia len po ich krvi? Sedemnásťročný Gen je nútený bojovať o prežitie v spoločnosti, kde je ľudská rasa odsúdená na zánik. Je vybraný do Vládcom vyhláseného lovu na posledných ľudí – glupanov. Musí sa naučiť umeniu lovu. Musí dokázať utajiť svoju ľudskú podstatu pred svojimi krvilačnými kolegami, ktorých podozrenie každým dňom narastá. Ako však dokáže skryť to, že nedokáže bežať rýchlosťou blesku, že ho slnečné svetlo nezabije a že nemá neukojiteľnú túžbu po krvi? A čo sa stane v okamihu, keď do jeho života vstúpi dievča, ktoré v ňom prebudí city, aké do tej doby nepoznal?

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže