RECENZIA: Kronika Cambion - Magická príťažlivosť (Jaime Reed)

Sú záhadní, príťažliví a nebezpeční... sú kambioni. Jaime Reed prichádza s novou trilógiou Magická príťažlivosť, v ktorej vytvára spojenectvá medzi ľuďmi a tajomnými kambionmi. Atraktívnemu Calebovi netrvá dlho, kým si okolo prsta omotá svoju ďalšiu obeť - Samaru. Tá po čase zisťuje, že niečo nie je v poriadku. Na cestu späť je ale príliš neskoro...

Pri pohľade na Magickú príťažlivosť na vás už z diaľky zakuká fialové oko Caleba, ktoré priam žiari z obálky. Treba uznať, že sa vydavateľstvu naozaj podarila - a pôsobí tajomným dojmom, ako aj celá kniha. Značka Young adult pod sebou skrýva kôpku podarených kníh a aj keď Kronika Cambion nie je dokonalá a autorka ešte potrebuje na viacerých veciach zapracovať, Magická príťažlivosť stojí za prečítanie. Na druhej strane musím priznať, že som od nej očakával trochu niečo iné - a síce anotácia sľubuje vydarený príbeh, celý čas som sa nemohol zbaviť pocitu, že mu niečo chýba

Ak budete na začiatku očakávať dlhočízne opisy na štýl uvedenia do série, nič také sa nebude konať. Ani samotná autorka nemá v obľube zdĺhavé a nekončiace sa opisy, keďže už na prvých stranách vtrhnete do pomerne rozohranej hry. Ťažko povedať, či to hodnotím kladne alebo záporne. Z môjho pohľadu som vo viacerých smeroch očakával niečo trochu iné. Trebárs na autorkin štýl som si musel pomerne dlho zvykať. Po vynikajúco zvládnutej štylistike v knihe Lov od Andrewa Fukudy, ktorý som čítal tesne pred Magickou príťažlivosťou, som očakával opäť niečo strhujúce, no aj keď bola tematika zaujímavá, po štylistickej stránke autorka nepriniesla nič nové. Myslím, že z celého nápadu by sa dalo vyťažiť oveľa, oveľa viac.

"Celou cestou ma prenasledovali zvedavé ametystové oči,
v ktorých sa zračili neznáme úmysly. Bolo ťažké si na to zvyknúť
a nevedela som ani, či si chcem zvykať."

Magická príťažlivosť patrí medzi také knihy, ktoré sa vám síce môžu páčiť, no po prečítaní vo vás nezanechajú nijakú hlbokú myšlienku. Rovnako na mňa pôsobili aj hlavné postavy. Bolo z nich až príliš cítiť, že ich autorka nedomyslela do detailov. Ostáva nám len veriť, že ich dotvorí v nasledujúcich dieloch. Jednoduchosť príbehu vás môže jednak zaujať, no jednak aj môže pôsobiť amatérskym dojmom - to už záleží na každom čitateľovi. Veď nenadarmo sa hovorieva Sto ľudí, sto chutíSom však presvedčený o tom, že táto séria je určená skôr mladším čitateľom, ktorí budú príbeh doslova žrať. Trebárs fanúšičky Upírskych denníkov si určite prídu na svoje.

"Vzal mi hlavu do rúk a donútil ma pozrieť sa mu do očí. 'Čo vidíš?'
Dotkla som sa jeho tváre. 'Vidím radosť,' zašepkala som."

Ako som už spomínal, knižku sa oplatí prečítať, no od podobného formátu nemožno očakávať nič svetoborné. Na chuť mu prídu tí, ktorí hľadajú jednorázové a oddychové čítanie so štipkou fantasy, ktorú autorka dávkovala v tej najlepšej miere. Páčilo sa mi, že v druhej polovici autorka trochu pridala a vzhľadom na pokračovanie to aspoň o niečo vylepšilo môj dojem. Tak či tak sa u mňa Magická príťažlivosť zaradí medzi knihy s potenciálom, ktorý však nebol naplno využitý.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.