RECENZIA: Život jedna báseň (Colleen Hooverová)

Život jedna báseň je emotívnou knižkou a Colleen Hooverová ma opäť nesklamala: napísala príbeh, ktorý si vás svojou atmosférou veľmi ľahko získa. A to som si myslel, že nič lepšie ako román Beznádejná už nenapísať nemôže. Hlboko som sa mýlil - pretože Hooverová mi opäť raz zlomila srdce.

Tí, ktorí autorku nepoznajú a nečítali ani predošlé Hooverovej knihy (sériu Beznádejná či Maybe Someday), by mohli len ťažko uveriť, že i kniha s jednoduchých námetom mi dokázala vyraziť dych. Život jedna báseň totiž nie je ničím zložitým - milovaný otec Layken zomrel a ona je z finančných dôvodov nútená presťahovať sa spoločne s  mamou a bratom do Michiganu. Nové mesto však prináša aj nové možnosti - a ona sa po prvýkrát poriadne zamiluje. Osud však nie vždy hrá do karát a Layken čelí mnohým prekážkam.

Na Hooverovej knihách sa mi páči to, s akou ľahkosťou autorka podáva celý príbeh. Jej štylistika je mi veľmi príjemná a knihy sa naozaj dobre čítajú. Podobne ako pri Beznádejnej, aj v tomto príbehu autorka hrala na city. Hoci nikdy nešlo o zložitú dejovú líniu, Hooverová ma dokázala upútať a urobiť na mňa veľmi dobrý dojem. Život jedna báseň bola jednoducho jedna veľká jazda, od ktorej som sa nemohol odtrhnúť.

"Život niekedy nechce ustúpiť.
Jednoducho sa vám postaví do cesty."

Neraz sa vravieva, že pomocou poézie dokáže človek vyjadriť všetko - a ak ste chalanom, ktorý obľubuje básne, u dievčaťa ste "varení a pečení". Možno aj preto si Will s Layken padli do oka - hoci je medzi nimi vekový rozdiel. Poézia hrá v knihe Život jedna báseň neodmysliteľnú rolu a takzvané slamovanie sa stalo vášňou oboch hlavných postáv. Práve vďaka týmto atypickým básniam je dielo nezvyčajné a určite aj originálne. Kniha sa teda stáva všestrannejšou a vhodnou pre širokú škálu čitateľov. Colleen Hooverová je pre mňa jednou z najobľúbenejších autoriek a každým dielom ma v tom ešte väčšmi utvrdzuje. Ak teda hľadáte vhodný vianočný darček alebo máte radi niečo jednoduché a dojímavé, vsaďte práve na Život jedna báseň

Veľmi ma potešilo, že vydavateľstvo YOLi sa rozhodlo pre vlastnú obálku. Pokým som sa do knihy nezačítal, nerozumel som tej pôvodnej, no i s odstupom času sa mi oveľa viac páči tá naša - pre svoju mladosť, farebnosť a pestrosť. Rovnako treba pochváliť aj preklad, ktorý bol v tomto prípade dozaista náročnejší než pri iných knihách. Ťažko sa kritizuje, keď vám kniha vyrazí dych. Zasmejete sa pri nej, možno si občas poplačete a zamyslíte sa nad príbehom. Alebo budete listovať ako diví, pretože nestihnete vnímať, čo sa vám odohráva pred očami. To na Hooverovej milujem najväčšmi: silné emócie, premyslený a prepracovaný príbeh a jednoduchosť, ktorá ma vždy dokáže prekvapiť. Tlieskam tomuto výnimočnému dielu a už teraz viem, o ktorej knihe budem rozprávať na každom kroku. Nech sa páči! :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Život jedna báseň si môžete objednať napríklad na tejto adrese.