RECENZIA: Život jedna báseň (Colleen Hooverová)

Život jedna báseň je emotívnou knižkou a Colleen Hooverová ma opäť nesklamala: napísala príbeh, ktorý si vás svojou atmosférou veľmi ľahko získa. A to som si myslel, že nič lepšie ako román Beznádejná už nenapísať nemôže. Hlboko som sa mýlil - pretože Hooverová mi opäť raz zlomila srdce.

Tí, ktorí autorku nepoznajú a nečítali ani predošlé Hooverovej knihy (sériu Beznádejná či Maybe Someday), by mohli len ťažko uveriť, že i kniha s jednoduchých námetom mi dokázala vyraziť dych. Život jedna báseň totiž nie je ničím zložitým - milovaný otec Layken zomrel a ona je z finančných dôvodov nútená presťahovať sa spoločne s  mamou a bratom do Michiganu. Nové mesto však prináša aj nové možnosti - a ona sa po prvýkrát poriadne zamiluje. Osud však nie vždy hrá do karát a Layken čelí mnohým prekážkam.

Na Hooverovej knihách sa mi páči to, s akou ľahkosťou autorka podáva celý príbeh. Jej štylistika je mi veľmi príjemná a knihy sa naozaj dobre čítajú. Podobne ako pri Beznádejnej, aj v tomto príbehu autorka hrala na city. Hoci nikdy nešlo o zložitú dejovú líniu, Hooverová ma dokázala upútať a urobiť na mňa veľmi dobrý dojem. Život jedna báseň bola jednoducho jedna veľká jazda, od ktorej som sa nemohol odtrhnúť.

"Život niekedy nechce ustúpiť.
Jednoducho sa vám postaví do cesty."

Neraz sa vravieva, že pomocou poézie dokáže človek vyjadriť všetko - a ak ste chalanom, ktorý obľubuje básne, u dievčaťa ste "varení a pečení". Možno aj preto si Will s Layken padli do oka - hoci je medzi nimi vekový rozdiel. Poézia hrá v knihe Život jedna báseň neodmysliteľnú rolu a takzvané slamovanie sa stalo vášňou oboch hlavných postáv. Práve vďaka týmto atypickým básniam je dielo nezvyčajné a určite aj originálne. Kniha sa teda stáva všestrannejšou a vhodnou pre širokú škálu čitateľov. Colleen Hooverová je pre mňa jednou z najobľúbenejších autoriek a každým dielom ma v tom ešte väčšmi utvrdzuje. Ak teda hľadáte vhodný vianočný darček alebo máte radi niečo jednoduché a dojímavé, vsaďte práve na Život jedna báseň

Veľmi ma potešilo, že vydavateľstvo YOLi sa rozhodlo pre vlastnú obálku. Pokým som sa do knihy nezačítal, nerozumel som tej pôvodnej, no i s odstupom času sa mi oveľa viac páči tá naša - pre svoju mladosť, farebnosť a pestrosť. Rovnako treba pochváliť aj preklad, ktorý bol v tomto prípade dozaista náročnejší než pri iných knihách. Ťažko sa kritizuje, keď vám kniha vyrazí dych. Zasmejete sa pri nej, možno si občas poplačete a zamyslíte sa nad príbehom. Alebo budete listovať ako diví, pretože nestihnete vnímať, čo sa vám odohráva pred očami. To na Hooverovej milujem najväčšmi: silné emócie, premyslený a prepracovaný príbeh a jednoduchosť, ktorá ma vždy dokáže prekvapiť. Tlieskam tomuto výnimočnému dielu a už teraz viem, o ktorej knihe budem rozprávať na každom kroku. Nech sa páči! :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Život jedna báseň si môžete objednať napríklad na tejto adrese.

1. Knížku som čítala v angličtine a tiež sa mi veľmi páčila. Hlavne slamovanie ma ohromilo a dokonca som si začala v hlave vymýšľať podobné básne =D.

Slovenský názov je .... povedzme že sa mi nepáči =D ale som rada že si ju budú môcť prečítať aj ostatný. A obálka je fajn, veľmi podobný námet ako originál no pritom iná.

Rozhodne neľutujem že som si vybrala jazero namiesto mora =D.

Aj sekunda môže všetko zmeniť | recenzia knihy Posledné, čo v živote urobila (Gregg Olsen)

Niektoré knihy začnete čítať a ihneď viete, čo od nich  môžete očakávať . Predostrú vám skupinu postáv,  vzťahy medzi nimi , a zároveň aj konflikt, ktorý sa stane námetom pre spracovanie románu. V prípade knihy  Posledné, čo v život urobila , som ale taký pocit nemal. Autor začal rozprávanie príbehu  retrospektívne , a ja som vhupol do  absolútneho neznáma . Hoci som ničomu nerozumel, pokračoval som ďalej – a s odstupom času som za to veľmi rád.  S menom Gregga Olsena som sa v minulosti už stretol. Síce som od neho žiadnu knihu nečítal, je autorom dvojdielnej série Prázdna rakva (Závisť a Zrada), ktorá dávnejšie vyšla v slovenskom preklade . Hoci v prípade menovanej série išlo skôr o žáner young adult , rozšírený medzi mladými čitateľmi, román Posledné, čo v živote urobila , do tejto kategórie zaradiť nemožno. Jeho anotácia ma však zaujala už v prvom momente, a preto som nad prečítaním neváhal ani sekundu.  Do mestečka na brehu rieky Deschutes sa húfne  sťahujú mladí ľudi

RECENZIA: Na koho to slovo padne (M. J. Arlidge)

Meno vyšetrovateľky Helen Graceovej je známe azda každému milovníkovi detektívnych príbehov. Po prvýkrát sa objavilo v diele Jeden musí z kola von , ktoré vyšlo v slovenskom preklade minulý rok. Teraz vychádza ďalšia kniha obľúbeného anglického spisovateľa M.J. Arlidgea s názvom Na koho to slovo padne . Čo si o nej myslím ja? Keď v pochybnej mestskej štvrti nájdu zohavené telo muža stredného veku, vyšetrovateľka Helen Graceová tuší, že to nebude posledná obeť . Prečo však šťastne ženatý muž zavítal uprostred noci do neslávne známej štvrte prostitútok? A čím si zaslúžil, že jeho srdce doručili manželke domov ? Médiá začnú hovoriť o návrate Jacka Rozparovača , ktorý však poľuje na mužov, čo vedú dvojaký život. Cez deň vzorní otcovia a manželia, v noci klienti s pochybnými chúťkami. Helen sa nestihne ani spamätať z posledného prípadu a už musí čeliť ďalšej hrozbe , pri ktorej do poslednej chvíle nie je jasné, kto je korisť a kto dravec . "Na okamih prestala čmárať a vzápä

Spomienka na detstvo | recenzia knihy Tajomný les (Sandra Dieckmann)

Kto by si nepamätal čítanie ilustrovaných knižiek na dobrú noc? Mne osobne robili spoločnosť celé detstvo, či už tie vlastné alebo vypožičané z knižnice. Zo všetkých najradšej som mal knihy so zvieratkami. Obľúbené obrázky som si totiž prekresľoval na papier a hral sa na malého ilustrátora. Detstvo by bez obrázkových knižiek nebolo detstvom – preto som sa po dvadsiatich rokoch rozhodol do tohto sveta na malú chvíľu vrátiť. A poviem vám, ani trochu to neľutujem. :-)  „Na okraji rozľahlého lesa sa brieždi. Pomedzi košaté stromy presvitá slnko, začína sa nový deň. Zvieratká sa zobudili, veď treba preskúmať všetko navôkol! Srnky chrúmu šťavnatú trávu, líšťatá sa medzi sebou roztopašne klbčia a včely usilovne nosia peľ do úľa. Ani bobry nezaháľajú, hrádza sa sama nepostaví! A ktože sa skrýva v kríkoch za dubom? Odhalíš tajomstvá lesa, skôr než sa zotmie? Nádherne ilustrovaný sprievodca priblíži každodenný život zvieratiek z lesa a očarí menších i väčších čitateľov.“  (zdroj: anotácia kni