RECENZIA: 21.deň (Kass Morgan)

Zbožňujem sledovanie seriálov a THE 100, teda Prvých 100, patrí medzi moje najobľúbenejšie kúsky. Najmä pre svoju akčnosť a dobrodružstvo, vďaka ktorým sledujem napäto každý jeden diel. 21.deň je druhým pokračovaním knižného spracovania, ktoré - aj keď na to seriálové ani zďaleka nemá - je príjemným večerným čítaním. Veď posúďte sami!

Od pristátia stovky odsúdencov uplynulo už 21 dní. Zatiaľ čo Wells sa pokúša udržať skupinu pohromade, Clarke odhaľuje tajomstvo opustenej planéty a snaží sa pritom pomôcť Bellamymu nájsť jeho sestru. Glass na vesmírnej stanici zas musí podstúpiť neľahkú voľbu medzi osudovou láskou a samotným životom. Ako sa hlavné postavy dokážu vyrovnať so svojimi úlohami? A podarí sa im vôbec prežiť vo svete, ktorý neberie ohľad na slabších? Od 21.dňa som veľa nečakal, keďže už v prvej časti tejto série sme zistili, že seriál knižné spracovanie dozaista neprekoná. A podobne to je aj s pokračovaním. Síce ma zaujalo, neprinútilo ma prežívať príbeh do takej miery, ako by som si to predstavoval.

Každý fanúšik určitej série sa veľmi poteší, keď sa kniha dočká filmového spracovania. Myslím, že som to spomínal už v predošlej recenzii - a síce, že hlavným problémom tohto príbehu je, že seriálové spracovanie jednotlivé knižky predbehlo. Môj názor by bol určite iný, keby som sa ku tomuto príbehu dostal opačným spôsobom. Nechcem, aby táto recenzia vyznela ako kritika, avšak nápad Kass Morganovej by sa dal spracovať oveľa, oveľa lepšie a dovolím si povedať, že aj vo väčšom rozmere, keďže fantázii sa medze nekladú. Najmä nie pri publikáciách akými sú Prvých 100 či 21.deň, ktoré by som si vedel predstaviť aj v rozsiahlom románe. Na to však autorka potrebuje ešte čas a veľa vydaných kníh.

"Bolo jedno, že nemá ani potuchy, ako sa stadiaľ dostane. Po
 prvý raz, odkedy prileteli na Zem, necítil nijaký strach."

Podobne ako pri prvej časti, aj 21.deň bol vyrozprávaný z viacerých uhľov pohľadu, ktoré čitateľovi umožnili všestranný záber na celú dejovú líniu. Čo sa týka hlavných postáv, opäť by som privítal ich hlbšiu charakteristiku, keďže seriál to do takej miery neumožňuje. Nedá sa teda povedať, že by som si nejaký charakter obľúbil viac než iný. Aj napriek všetkým negatívam som však nebanoval, že sa ku mne táto knižka dostala. Hoci má množstvo nedostatkov, nájdete v nej miesta, ktoré sa autorke naozaj podarili. Rovnako ako aj koniec Prvých 100, aj v tomto pokračovaní nájdete podobný strhujúci záver. Fanúšikov seriálu to však určite neprekvapí, keďže seriál prináša omnoho zamotanejšiu zápletku a je takpovediac "popredu".

"Práve zachránila stovky životov - a stovky ďalších
rapídne skrátila. Vrátane tých ich."

Trilógia Prvých 100 síce nepatrí medzi knižné klenoty, no určite si zaslúži, aby ste jej dali aspoň šancu. Pokračovanie nie je výrazne odlišné od prvej časti, takže ak sa vám úvodné dielo páčilo, určite by ste si mali prečítať aj 21.deň. Pre mňa ale prvoradým ostáva seriál, na ktorom som doslova závislý :).
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti ALBATROSMEDIA