RECENZIA: Nebe je všude (Jandy Nelsonová)

Krehký a dojímavý príbeh o strate a živote, pocitoch bezmoci a lásky zároveň. Presne tak znie slogan na knihu o mladej dievčine, ktorá príde o svoju milovanú sestru. No čo ak je strata niečím, čo ju posunie vpred? Nebe je všude prichádza s príbehom, ktorý (skoro) každý vychvaľuje do nebies.

Ak ste fanúšikom kníh a knižných blogov, bolo by veľmi čudné, keby ste ešte nepočuli o tej úžasnej knihe a neskutočne talentovanej Jandy Nelsonovej. Namotal som sa - prečo by aj nie. A hoci na Slovensku Nebe je všude ešte len vyjde, českí bratia si prišli na svoje už o pár mesiacov skôr. Síce takúto megapropagáciu zo strany vydavateľstiev nemám rád, pretože sa tak častokrát nevyhnem sklamaniu, tentokrát som jej podľahol. A to je pravdepodobne hlavný problém, prečo ma Nebe je všude nezaujalo do takej miery, ako by podľa tabuliek malo. Pre mňa bolo obyčajným, celkom príjemným oddychovým čítaním, ktoré by sa zaobišlo aj bez všetkého ruchu, ktorý sprevádzal jeho vydanie.

"Bez nej už nebudem, kým som bola. To, čo sa zo mňa stáva, nestojí za nič."

Lennie je dievča ako každé iné - miluje knihy a jej vášňou je klarinet. Bailey pre ňu bola všetkým: sestrou, oporou i najlepšou kamarátkou. Avšak až po jej smrti zistí, čo pre ňu naozaj znamenala. Život Lennie sa skomplikuje ako nikdy predtým - a aby toho nebolo málo, cestu jej skrížia dvaja odkundesi, ktorí sa snažia získať jej srdce. Zatiaľ čo by jej mali Joe a Toby pomôcť, vyzerá to tak, že situáciu ešte väčšmi sťažia. Mohlo by sa zdať, že tento obyčajný príbeh skončí ako sladká romanca, ktorej predchádzala tragická udalosť. Nie je to však úplne tak.

Výnimočnou knihu robili minimálne básne na začiatku každej kapitoly (alebo skôr zdrapy papiera), písané rukou a škrabopisom, s ktorého lúštením som mal často problém. Na druhej strane ale musím spomenúť štylistiku, od ktorej som čakal trochu viac. A rozhodne to nebude prekladom. Nebe je všude ma jednoducho nedokázalo pripútať tak, aby som sa od knihy nemohol odtrhnúť a neodkladal ju po každých dvoch-troch kapitolách. Avšak neberte to ako signál, že by ste si túto knihu nemali prečítať. Možno je výnimočná a iba ja som príliš náročný. Nemožno vyhovieť každému a práve to nás robí individuálnymi.

"Som bláznivo smutná a niekde hlboko vo vnútri chcem len jedno - lietať."

Určite som rád, že sa ku mne tento príbeh dostal. Jandy Nelsonová vytvorila zápletku precízne a s knižkou sa vyhrala - mne však vadil štýl, akým bol celý príbeh vyrozprávaný. Akoby v mojom prípade čítaniu chýbala chémia alebo určitá iskra, vďaka ktorej by som si knihu zamiloval. Rozhodne to ale nevzdám hneď po prvom autorkinom počine a dám šancu aj I'll Give You the Sun. Ako som už spomenul, Nebe je všude (po slovensky Nebo na dosah) vyjde aj v SK preklade - pravdepodobne v apríli. Kto si ho plánuje prečítať?

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti ALBATROSMEDIA. Knihu si možno zakúpiť napríklad na tejto adrese

1. Mňa nejako nezaujala. Ale od autorky mám práve rozčítanú I ll give you the sun a tá je zatiaľ fajn, uvidíme čo na ňu budem hovoriť na konci :)

1. Aj ja si ju určite prečítam, takže tiež som zvedavý :) hádam to bude o kúsok lepšie :)

2. Ahoj,
    zrovna som knihu dočítala a opäť sa s tvojím názorom zhodujem :DI'll give you the sun tiež si chcem tiež prečítať. Čo sa týka toho škrabopisu, niektoré tie "listy" som preskočila, ani som nemala energiu lúštiť, čo tam vlastne je napísané xD

1. Ja som na I'll Give You the Sun zvedavý, no ale veď uvidím, ako sa to vyvinie :)

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle