Preskočiť na hlavný obsah

Lauren Kateová: "Láska dokáže urobiť úžasné veci a zároveň nás zničiť." | rozhovor s autorkou Atlantídy

Pred troma týždňami vyšla v slovenskom preklade druhá časť série Atlantída od úspešnej Lauren Kateovej. Už vtedy som vám sľúbil, že mám pripravené aj prekvapenie. To prichádza práve dnes - a bude ním rozhovor s autorkou tejto série. Viacerí ju možno poznajú vďaka Padlým anjelom, ktorí taktiež vyšli v slovenčine. Ak ste teda fanúšikom jej tvorby - alebo sa jednoducho chcete o autorke dozvedieť trochu viac, určite by ste mali pokračovať v čítaní...

Kedy ste začali písať knihy a prečo? 
Keď som bola mladšia, moja tvorba pozostávala z viacerých žánrov - od poézie cez piesne, príbehy a denníčky, avšak nikdy som to nepovažovala za svoje povolanie. Do pätnástich som chcela som byť baletka, no potom mi určití ľudia povedali, že to pre mňa nie je to pravé. Po podpichovaní veľmi vplyvného učiteľa som sa začala sústrediť na písanie

Viete si predstaviť život bez písania kníh? Ako by vyzeral? 
Vždy som zbožňovala písanie, takže pochybujem, že by som bez neho dokázala žiť. Ale viem si veľmi dobre predstaviť, ako by môj svet vyzeral, keby som nedostala možnosť podeliť sa o svoje príbehy. Páčila by sa mi predstava byť šéfkuchárom v reštaurácii. 

Čo vás inšpirovalo pri písaní série Atlantída?
Inšpiráciu som hľadala na mnohých miestach, ale myslím, že najväčšiu úlohu zohralo Winters v Kalifornii, kde som raz žila. Neďaleko sa nachádzalo jazero, ktoré zaplavilo mesto ležiace pod povrchom. Ľudia sa rodia, umierajú, pochovávajú, zamilovávajú a odmilovávajú, tam dole, hlboko pod jazerom. Táto senzácia ma inšpirovala dozvedieť sa viac o povodňových príbehoch - ako napríklad Noemova archa a stratený kontinent Atlantída. Pýtala som sa sama seba, čo ak by tu namiesto naštvaného boha kántriaceho civilizáciu záplavou bolo dievča so zlomeným srdcom a jedinou ničiacou slzou.

Je pravda, že druhá časť série Atlantída je iná než tá predošlá? Čo by mali čitatelia od tohto príbehu očakávať?
Keď som písala Vodopád, chcela som rozvinúť chaotickejší a nebezpečnejší pohľad na lásku. Spôsob, akým láska dokáže urobiť úžasné veci a zároveň nás zničiť. Spočiatku som nepočítala s koncom, ktorý som vytvorila, ale keď som sa ponorila hlbšie do pocitov Eureky a stien, ktoré sme postavili voči láske (niektoré kvôli vážnym dôvodom), našla som ju a Andera súperiac vo veciach, ktoré som si nikdy ani len nepredstavila. Náhle som sa pristihla, ako píšem z pohľadu zloducha, a bola to veľmi vzrušujúca výzva nájsť vhodný koniec môjho príbehu. 

Ktorú postavu ste si najviac obľúbili a ktorá sa vám písala najhoršie? 
Myslím si, že odpoveďou na obe otázky je Eureka. Rozhodne to bola výzva vytvoriť ju, najmä čo sa týka Vodopádu, ale takisto ma aj z určitého dôvodu fascinovala. Musela som prebádať temnotu jej charakteru a síce bolo toto písanie pre mňa ťažké, zároveň to bolo niečo vzrušujúce. 

Kto sú vaši obľúbení autori? Inšpirujú vás ich knihy?
Roald Dahl, Lois Lowry, Frances Hardinge, Cathrynne Valente, Don DeLillo, Virginia Woolf, F. Scott Fitzgerald, Gabriel Garcia Marquez a veľa ďalších. Čítať diela tak úžasných umelcov je vždy prospešné a zakaždým vo mne nakopne múzu

Pracujete v súčasnosti na niečom novom? Povedzte nám o tom viac. 
Práve dokončujem Camovu knihu zo série Padlí anjeli nazvanú Unforgiven. Mala som pocit, akoby jeho príbeh nebol dorozprávaný, preto som naozaj rada, že sa oň s fanúšikmi čoskoro podelím

Týmto by som sa chcel poďakovať autorke za odpovede na moje otázky. Prekvapil ma jej milý prístup - aj napriek tomu, že mala pred sebou množstvo ďalších rozhovorov a povinností. Moju recenziu na Vodopád si môžete prečítať na tomto mieste

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže