RECENZIA: Vodopád (Lauren Kate)

Slovenskí čitatelia poznajú Lauren Kateovú hlavne ako autorku série Padlí anjeli, ktorá si získala srdcia dospievajúcich čitateľov po celom svete. Atlantída má potenciál byť rovnako úspešná. Čo si myslím o jej druhom pokračovaní?

Atlantída opäť ožíva aj so svojím krutým kráľom Atlasom. Len Eureka ho môže zastaviť, no najprv sa musí naučiť, ako proti nemu bojovať. Tajomný Nositeľ rodu, zaľúbený do Eureky, sľúbil, že jej pomôže nájsť Solóna, ktorý sa skrýva. Ten by jej mohol poradiť, ako poraziť zlovestného Atlasa. Eureka musí čeliť nielen posmechu a útokom miestnych obyvateľov, ale aj nečakaným odhaleniam o sebe. Ako bude pokračovať jej príbeh? To sa dozviete vo Vodopáde, ktorý je druhým dielom fantasy série Atlantída

Slza bola úplne prvou knihou, ktorú som od danej autorky čítal. Práve preto som predtým nevedel, akým štýlom sú písané jej diela a čo by som od nich mal očakávať. Spomínaný príbeh ma však príjemne prekvapil - svojou inakosťou a pomerne zaujímavou štylistikou. Kateová navyše dokáže veľmi dobre vykresliť prostredie príbehu a dotvoriť jeho atmosféru, čo je veľkým plusom. Druhé pokračovanie je ale od toho prvého odlišné. Autorka vsadila na svoju fantáziu a hoci väčšina čitateľov tvrdí, že to s ňou až prehnala, bolo vidieť, že sa v písaní trochu posunula dopredu.

"Vďaka láske sa ľudia stávajú lepšími."

Treba ale povedať, že nie každý fanúšik tento progres uvíta a mnohí nebudú vývojom príbehu práve nadšení. Z hodnotenia čitateľov možno taktiež usudzovať, že ich väčšmi zaujala práve prvá časť. Ale tak to už s druhými dielmi býva. V pokračovaní sa stretávame s množstvom nových postáv, dejová línia je ešte prepletenejšia než v predošlej časti a určite musím spomenúť fakt, že sa Kateová s jednotlivými postavami naozaj vyhrala. Na druhej strane ale príbehu mohla dodať viac dynamiky a odbremeniť ho od hluchých miest.

Na Vodopád sme si v slovenskom preklade počkali skoro rok a ťažko povedať, či kniha splnila moje očakávania. Na jednej strane som sa potešil tomu, že autorka vytvorila opäť niečo nové a v príbehu nebola rovnaká atmosféra ako naposledy; na tej druhej som mal na niektorých miestach pocit, že som na daný príbeh pristarý. Práve preto by som sériu Atlantída odporučil skôr vašej mladšej sestre, ktorú uchvátili Padlí anjeli či príbehy s mýtickou tematikou. Keďže vyšiel Vodopád v angličtine len prednedávnom, zatiaľ nie sú bližšie informácie o záverečnej časti tejto trilógie. Určite vás budem o všetkom informovať! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese