RECENZIA: Strácame sa v sebe (Jasinda Wilderová)

Jasinda Wilderová utkvela v pamäti mnohých čitateľov najmä vďaka svojej sérii Alfa, ktorá bodovala v rebríčkoch New Adult kníh. Strácame sa v sebe je pokračovaním bestsellera Strácam sa v tebe, ktorý vyšiel len prednedávnom v slovenskom preklade. Čo si o tejto knihe myslím ja?

Keďže som prvú časť tejto série čítal len nedávno, mám v čerstvej pamäti dojem, ktorý na mňa urobilo dielo Strácam sa v tebe. Zatiaľ čo prvá polovica ma veľmi nezaujala, v tej druhej sa príbeh rozbehol a ja som sa nevedel od knihy odtrhnúť. Nebolo to výnimočné čítanie, no rozhodne som neľutoval, že sa ku mne táto kniha dostala. Práve preto ma zaujímalo, ako sa autorka popasuje s druhou časťou, ktorá sa sústreďuje na nové hlavné postavy, pričom anotácia spomína aj hrdinov prvej knihy. S odstupom času musím povedať, že ma toto pokračovanie veľmi príjemne prekvapilo. Hoci mala aj táto časť dlhší rozbeh, ktorému nechýbalo množstvo opisov, veľmi rýchlo nastal v príbehu zvrat.

"Ľudia navôkol mi hovorili, že v šestnástich nemôžem chápať, čo je to láska, ale ja som to cítila celým svojím srdcom. Ľúbila som ho takého, aký bol. Bola som šťastná, keď bol šťastný on. Vari to nie je láska?"

Ako som už spomínal, autorka sa sústreďuje na nových hlavných hrdinov - šestnásťročnú Beccu a rovnako starého Jasona. Autorka zachytáva široké obdobie ich života, počas ktorého môžeme sledovať prerod hlavných postáv, ich dospievanie a zmeny v správaní. Zatiaľ čo na začiatku boli obaja neskúsení a neraz ich myšlienkové pochody nedávali hlbší zmysel (najmä čo sa týka ich predstáv o ideálnom a bezchybnom svete), postupom času sa ich charakter zmenil. Aj napriek všetkému som si oboch obľúbil a nemôžem povedať, že by mi niektorá z postáv výrazne prekážala.
Páčilo sa mi, že autorka prepojila toto pokračovanie s prvou časťou a čitatelia budú mať možnosť nazrieť do detailov knihy Strácam sa v tebe. Taktiež tu nájdu odpovede na mnohé otázky, ktoré si mohli počas čítania položiť. Autorke sa musí nechať, že mala celý príbeh dobre premyslený a druhé pokračovanie nebolo umelým naťahovaním série. Práve naopak, podľa môjho názoru prišla tentokrát Wilderová s ešte lepším nápadom, ktorý ma oslovil viac než ten predošlý. Možno aj vďaka problémom, na ktoré sa kniha sústreďovala, a myšlienkam, ktoré do nej zakomponovala.

"Keď som sa na seba pozerala bežne, videla som len kopec
svojich chýb. Teraz som sa zrazu videla v inom svetle: vnímala
som svoje chyby ako súčasť svojej krásy."

Kniha Strácame sa v sebe ma príjemne prekvapila a autorka podľa môjho názoru napísala ešte pútavejší príbeh než naposledy. Mal som pocit, ako by sa ešte väčšmi vypísala a tentokrát som v knihe našiel len minimum hluchých miest. Dielo mi teda spríjemnilo niekoľko letných popoludní. Určite by ste po ňom mali stiahnuť aj vy - ak hľadáte nenáročné oddychové čítanie, ktoré sa sústreďuje na mladých ľudí, spoznávanie lásky a taktiež aj hľadanie samého seba. Myslím, že fanúšikovia Jasindy Wilderovej nemusia dlho váhať. Tým odvážnym prajem pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese