RECENZIA: Nech sneží (Green & Johnson & Myracle)

Obdobie Vianoc so sebou neprináša iba snehovú nádielku, vianočné koledy a bohatú výzdobu. V neposlednom rade sú to chvíle strávené s rodinou, priateľmi a tými najbližšími. Kto by sa predsa netešil na najkrajší sviatok v roku? Pre tých nedočkavých prichádza kniha Nech sneží, ktorá vám atmosféru Vianoc navodí už pár týždňov pred tým, ako to celé vypukne...

Síce by som vám dokázal vymenovať nekonečne veľa vianočných filmov, knihy v mojej knižnici, ktoré sa odohrávajú cez Vianoce, by som spočítal na prste jednej ruky. Práve preto som sa veľmi tešil na knihu Nech sneží, ktorá je zbierkou troch vianočných poviedok od úspešných svetových autorov. Mená ako John Green či Maureen Johnsová pre mnohých z vás určite nie sú neznámy pojem a ich diela si získali priaznivcov po celom svete. Hoci sa mi páčila aj poviedka Lauren Myracle, práve príbehy spomínaných dvoch autorov sa mi vyryli do pamäte a páčili sa mi oveľa väčšmi.

"Volám sa Jubilee Dougalová. Chvíľu počkajte, kým to strávite."

Maureen Johnsonová, autorka prvej poviedky, sa mi doposiaľ spájala s dielom Meno hviezdy, ktoré vyšlo pred niekoľkými rokmi v slovenskom preklade. Síce si na svoje pocity zo spomínanej knihy pamätám len matne, tentokrát ma autorka veľmi príjemne prekvapila. Úsmevná hlavná hrdinka ma neraz pobavila a práve prvá poviedka na mňa spravila veľmi dobrý dojem. Hneď po nej nasledoval príbeh Johna Greena. Určite musím spomenúť, že štýl týchto dvoch autorov na seba veľmi dobre nadväzoval a ako čitateľovi mi zmena autora vôbec neprekážala. Keďže mám za sebou už množstvo Greenových kníh (Na vine sú hviezdy, Kam zmizla Aljaška, Papierové mestá či Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín), poznám šialený spôsob, ktorým vytvára zápletku svojich diel. Povedal by som, že tentokrát sa pridržiaval určitej hranice a hoci jeho poviedka nie je tým najlepším, čo som od neho čítal, veľmi som si ju užil.

"...vyšlo slnko. Bolo to pekné, ak radi pozorujete východ slnka. Nové začiatky, hrejivé lúče nádeje... No nič pre mňa."

S hrdinkou tretej poviedky som si naopak sadol najmenej. Jej správanie mi prišlo iracionálne, mnohokrát som sa s ním nestotožňoval a občas som mal dokonca pocit, akoby sama nevedela, čo vlastne chce. Čo ma však príjemne prekvapilo, bolo, že Lauren Myracle v poslednej poviedke spojila predošlé príbehy dokopy a vytvorila z nich zmysluplný celok, čo mnohí čitatelia určite ocenia. Hrdinov z predošlých poviedok ale poňala svojím spôsobom a takisto aj štýl, ktorým podala svoju časť knihy, bol v niektorých veciach odlišný. Na druhej strane však musím povedať, že dielo tým pádom ozvláštnila a vložila doň niečo nové. Preto som veľmi rád, že boli autormi tejto knihy práve spomínaní traja spisovatelia, ktorí vytvorili naozaj netradičné a príjemné čítanie

"Vdýchla som jeho božskú vôňu. Voňal ako šľahačka."

Nech sneží je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú knihu s vianočnou tematikou, štipkou romantiky, priateľstva či vianočných sviečok. Dokonalej atmosfére Vianoc už chýba len zasnežená krajina, prítomnosť tých najmilších a teplo vianočného kozuba. Verím, že si knižku užijete tak ako ja a že sa pre vás jej čítanie stane nezabudnuteľným zážitkom! Vychádza už o dva dni, no ak chcete byť medzi prvými, ktorí sa stanú jej vlastníkmi, môžete si ju objednať v predpredaji. Tak teda, nech sneží! :-)

Za poskytnutie recenzného e-booku ďakujem vydavateľstvu Ikar