Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Skok do neznáma (J. A. Redmerská)

J. A. Redmerská je jednou z obľúbených autoriek literatúry pre dospievajúcich čitateľov. Vo svete, a rovnako aj na Slovensku, sa najviac preslávila knižnou dilógiou Radšej nikdy. Pred pár dňami vyšla v preklade jej ďalšia kniha Skok do neznáma. Podarí sa americkej autorke získať si opäť srdcia svojich čitateľov? 

Veľmi dobre si spomínam na obdobie spred dvoch rokov, kedy som čítal knihu Radšej nikdy, od ktorej som sa nemohol odtrhnúť. Obdivoval som jazyk, ktorý autorka zvolila pri písaní tejto knihy. Takisto to bola originálna zápletka, ktorú nezdržiavali žiadne hluché miesta. Práve naopak, v knihe sa neustále niečo dialo a mala jednoducho niečo do seba. Práve preto sa hlboko vryla do mojej pamäte. Podobné pocity vo mne vyvolalo aj pokračovanie s názvom Radšej vždy. J. A. Redmerská sa veľmi rýchlo zaradila medzi mojich obľúbených autorov, a preto som neváhal ani sekundu a siahol aj po jej novej knihe. Musím povedať, že aj napriek tomu, že je Skok do neznáma úplne iný než predošlé dve knihy, autorka opäť splnila moje očakávania.

"... nohy ma k nemu niesli čoraz rýchlejšie, až mi svaly spaľovala 
intenzívna bolesť. Nedokázala som však spomaliť. Pohltilo ma 
odhodlanie zistiť, čo ma čaká, keď roztrhnem cieľovú pásku." 

Hlavnou postavou románu je Sienna Murphyová, ktorá má usporiadaný život a všetky jej plány jej doteraz vychádzali.  Hneď po promócii si našla prestížne zamestnanie a všetko šlo ako po masle až do momentu, kedy sa ocitla na pláži havajského Oahu a stretla surfera Luka Everetta. Vďaka Lukovmu bezstarostnému šarmu sa spontánne rozhodne na všetko zabudnúť a predĺžiť si pobyt na Havaji ešte o dva týždne. Luke však žije rýchlo a divoko a po stretnutí so Siennou je presvedčený, že trocha neviazanej zábavy je práve to, čo jej chýba. Lenže keď medzi nimi namiesto zábavy prevládne vášeň, už nemôže poprieť, že cíti oveľa viac. Oplatí sa im však zariskovať a skočiť do neznáma?

Za jednu z najväčších predností tejto autorky považujem vykreslenie postáv. Aj tentokrát som sa do nich dokázal vžiť a vôbec mi neprekážalo ich správanie (ako to býva pri iných knihách). Hoci by som niekedy reagoval inak ako oni, chápal som každé ich rozhodnutie. Ďalším pozitívom bola atmosféra celej knihy. Mysľou som sa neraz presunul na pláže horúceho Havaja – aj keď na Slovensku práve pršalo. Treba však povedať, že na rozdiel od predošlých kníh autorka tentokrát do príbehu zakomponovala viacero dejových línií (zatiaľ čo Radšej vždy bolo o niečo jednoduchšie). To však neznamená, že by bol príbeh komplikovaný a zložitý na pochopenie. Okrem iného vo mne autorka vyvolala množstvo emócií a neraz ma prinútila rozmýšľať. Popri hlavnej zápletke autorka totiž rieši aj viaceré problémy mladých ľudí – od vernosti priateľov, budovania osobných cieľov až po potrebu rozhodovať sa a takisto sa aj určitých vecí vzdať.

"Kráčal po bielom piesku k oceánu a preč z môjho života. A keď
 sa pominul, akoby som sa prebudila zo sna, a bolestivo 
ma udrel návrat do reálneho sveta." 

Keby som mal povedať, čo ma na románe Skok do neznáma zaujalo najviac, pravdepodobne by to bolo spojenie horúcej pláže a zaujímavej zápletky. Na autorke oceňujem najmä to, že postavy prepracovala do hĺbky a každou stranou sa dozvedáme viac o ich minulosti, ktorá má častokrát dopad aj na prítomnosť a budúcnosť. Kniha navyše disponuje viacerými peknými myšlienkami, a preto je vhodnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú oddychové čítanie na leto, ale takisto aj pre tých, ktorí po nej siahnu neskôr a budú si chcieť pripomenúť slnečné dni horúceho leta. Autorka splnila moje očakávania a knihu preto odporúčam aj vám. Prajem pekné čítanie! :-)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle