RECENZIA: Mlč ako hrob (Brad Parks)

Sudca Scott Sampson vedie dokonalý život. Má prestížnu prácu a žije v kruhu milovanej rodiny. Ako každú stredu aj teraz sa chystá vyzdvihnúť svoje šesťročné dvojčatá zo škôlky, keď v tom jeho deti záhadne zmiznú. Zazvoní mu telefón a ten znamená začiatok nočnej mory. Niekto sudcu varuje, že ak sa počas najbližšieho pojednávania nebude riadiť jeho pokynmi, trest bude krutý ‒ a on svoje deti už neuvidí. Scott zrazu nevie, komu môže veriť. Obavy, podozrenia a nervozita sa stupňujú a v manželstve im to začína škrípať. Scott si zrazu nie je istý ani vlastnou ženou. Napriek tomu sa s Alison nezastavia pred ničím, aby deti dostali späť, bez ohľadu na to, akú cenu za to zaplatia. Ak ich chcú ešte vidieť živé, musia mlčať ako hrob

Keď som prvýkrát otvoril túto knihu, nemal som príliš veľké očakávania. Anotácia príbehu ma síce zaujala, no nemal som z nej pocit, že by na mňa čakalo niečo prevratné. Mlč ako hrob s odstupom času naozaj nemôžem označiť ako prevratný román. Aj napriek tomu ma však príjemne prekvapil a už od prvej kapitoly som si jeho čítanie užíval. Brad Parks totiž píše zaujímavo a bolo vidieť, že má na konte už nejeden román.

"Nervy môže stratiť vždy len jeden
rodič, nikdy nie obaja naraz."

Čo sa mi na Mlč ako hrob páčilo najviac, bol spôsob, akým Brad Parks dávkoval napätie. Neustále totiž dejovú líniu zamotával a až do poslednej chvíle som si nebol istý, ako sa román skončí. Oceňujem tiež vykreslenie hlavnej postavy, ktorú som si veľmi rýchlo obľúbil. Autor vás neraz prinúti vžiť sa do role sudcu Scotta Sampsona. Ako by ste sa zachovali na jeho mieste? Uprednostnili by ste vlastné deti pred kariérou? Parks takisto poukazuje na to, aké je dôležité zachovať si v podobných situáciách chladnú hlavu a nekonať bez rozmýšľania. Každý krok vedľa totiž mohol Scotta pripraviť o deti, rodinu a v neposlednom rade aj o prácu či kariéru. A práve toto sa mi na knihe páčilo najviac ‒ že nebola zameraná iba jedným smerom a autor sa v problematike, o ktorej písal, veľmi dobre vyznal.

Ak by som mal zhodnotiť priebeh akcie v románe Mlč ako hrob, určite by som vyzdvihol najmä poslednú štvrtinu knihy, kedy všetko odrazu nabralo rýchly spád. Autor v nej odpovedal na viaceré otázky čitateľa a nezabudol ani na emócie. Záver knihy totiž mierne zdramatizoval. Hoci sa mi veľmi páčila prvá štvrtina príbehu, práve jeho koniec ma zaujal najviac. Nedá mi nespomenúť niekoľko hluchých miest uprostred knihy. Tie som ale dokázal prehliadnuť, vzhľadom na všetky pozitívne stránky tohto románu.

"Až tvárou v tvár smrti si človek uvedomí, čo je preňho najdôležitejšie."

Mlč ako hrob nie je bezchybným románom, ktorý by prinášal prevratný príbeh, avšak dozaista splnil moje očakávania. Nešlo o obyčajné krimi dielo a práve jeho hodnovernosť a spôsob spracovania, ktorý zvolil autor pri tvorbe románu, sa zaručili na tom, že som si jeho čítanie užil až do poslednej strany. Ak teda hľadáte nenáročné čítanie a zaujala vás anotácia tohto diela, môžem vám Mlč ako hrob len a len odporučiť! :-)
Zdroj obrázkov: zdroj, zdroj, zdroj