Preskočiť na hlavný obsah

5 dôvodov prečo... #1

Meme organizuje Stormy a na tomto blogu je náhradou za On My Wishlist.  

...by ste si mali prečítať DIVERGENCIU

1. Knižka je číslom jeden v rebríčku Young Adult knižiek na GoodReads. Je debutom mladej, 23 ročnej americkej spisovateľky. Z každej strany počuť chvály a pred piatimi dňami vyšla v slovenskom preklade vo vydavateľstve SLOVART

2. Veronica Roth rozdelila Chicago do piatich frakcii, do ktorých sú členovia zadelený vďaka jedinečnému testu. Sebazaprenie, Otvorenosť, Harmónia, Neohrozenosť alebo Informovanosť? Do ktorej hlavnú hrdinku test zaradí? Niečo tu však nesedí... 

3. Hlavné postavy. Myšlienky Beatrice, alebo ak chcete - Tris, sú jedninečné. Spôsob, akým premýšľa a koná je naozaj pozoruhodný a nevídaný. Taktiež Štyri. Ďalšia z hlavných postáv. Postáv, ktoré sa nadlho zaryjú do vašej pamäte. Čo viac povedať? Veronici Roth sa podarilo naozaj veľké dielo. 

4. Obálka. Ako vydavateľstvo avizovalo - obálka bola pre čitateľov prekvapením. Postriebrený názov a lesklý povrch krásne doplnili originálnu a jedinečnú obálku, ktorá v kníhkupectvách ohúri masy čitateľov. 

5. Preklad a štýl písania. Knižka je naozaj veľmi dobre preložená (odhliadnuc od dvoch chýb, ktoré som našiel - preklep a číslovka použitá v zlom tvare) a celkovo sa číta veľmi rýchlo. Počas pár hodín sa prelistujete až na koniec. Vďaka jedinečnému štýlu Veronici Roth sa mi to podarilo za neuveriteľných 5 hodín. 

Ďakujem vydavateľstvu SLOVART, že knižku preložili. 
Stojí za to, a preto neváhajte a kupujte :). 
Urobiť tak môžete TU.
Recenzia už čoskoro.

Komentáre

  1. uh ... to je síce pekné, že sa zapájaš do meme, ale vyzerá to akoby si článok okopíroval od Stormy.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Je pravda, že Stormy mala tiež Divergenciu. Keďže som v čase písania článku práve dočítal Divergenciu, chcel som napísať príspevok práve o tejto knihe. Čítal som slovenskú verziu, príspevok sa venuje detailne prekladu, jedinečnej obálky, ktorá bola avizovaným prekvapením pre slovenských čitateľov. Takže nemyslím si, že je okopírovaný... Aj keď sme čítali rovnaké knihy.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle