RECENZIA: Krásni a mŕtvi 3 – Summer (Eden Maguire)

Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.

Prešlo šesť mesiacov od poslednej násilnej smrti tínedžera v meste Ellerton. Darina stále zúfalo miluje Phoenixa, ktorý sa zo záhrobia vrátil k nej. Nemôže sa však venovať iba láske. Od pána nemŕtvych dostala úlohu. Musí objasniť vraždu krásnej Summer Madisonovej, svojej najlepšej kamarátky, ktorá sa stala obeťou streľby v nákupnom centre. Darina sa vydáva po stope šialeného vraha hnaná boľavými spomienkami, ale aj nádejou, že Krásni mŕtvi vďaka nej konečne nájdu svoj pokoj.

V predošlých častiach sme spolu s Darinou odhalili príčinu Jonasovej a Arizoninej smrti. Summer má byť tretia a Darine ostáva len pár dní. Potom sa Summer navždy presunie „vyššie“ a jej duša už nikdy nenájde pokoj. Čaká nás poriadna dávka napätia, zvratov a prepracovaných charakterov. Čitateľ si pokračovaním príbehu nikdy nemôže byť stopercentne istý, pretože všetko sa môže zmeniť otočením stránky. Časť Summer bola podľa môjho názoru najlepšia z celej série a Eden Maguire naplno rozvinula svoj talent i potenciál rozprávača.

Opäť sa stretávame s Krásnymi mŕtvymi a máme možnosť nahliadnuť do ich vnútra. Autorka totiž niekoľko strán venovala vnútornému opisu postáv a charaktery Krásnych mŕtvych sa postupne vyvíjajú. Stretávame sa s nejedným tajomstvom a po dočítaní ich určite niektorí začnú vnímať inak ako doposiaľ. Vyvíja sa aj Darina. Síce sa od prvých častí radikálne nezmenila, stále svojim rodičom klame a vzdoruje, ale niekedy som jej rozhodnutia pochopil a v jej situácii by som sa zachoval rovnako. Aj napriek tomu vidíme rozdiel: je sebavedomejšia a rozvážnejšia.

Eden Maguire sa dokázala s príbehom pohrať. Prinútila ma rozmýšľať nad hlavným páchateľom a niekoľkokrát zmenila jeho totožnosť. Až do poslednej strany si nebudete istý, kto ním vlastne bol. Nemôže sa zaprieť jej dar reči a schopnosť vytvoriť aj z pokojnej scény akčný zvrat. Najmä pred koncom, keď sa objavujú nové a nové postavy, vás prinúti listovať ako o život a neprestať čítať. Aj vďaka tomu ju „zhltnete“ za dva večery. A štýl autorky si naozaj užijete. Je písaná jednoducho, no aj napriek tomu vás niektoré pasáže chytia za srdce. Alebo skôr to, čo sú ľudia schopní urobiť pre lásku.

Tretia časť ma príjemne prekvapila. Na svoje si prídu milovníci akcie, napätia a tajomstiev. V štvrtej, a zároveň poslednej, časti nás čaká pre Darinu najťažšia úloha. Phoenix. Na vyvrcholenie príbehu sa už teším. Slovenský preklad z dielne vydavateľstva Fragment nás čaká na jeseň.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT.