Preskočiť na hlavný obsah

Prišiel... OKTÓBER

Pýtate sa, prečo má tento článok taký... čudný názov? No, dnes je už šiesteho októbra a článok Prichádza Október nikde. A keďže už nejaký ten deň máme desiaty mesiac, je pravý čas na zverejnenie noviniek, ktoré čoskoro dorazia do kníhkupectiev (alebo už dorazili...). 

OKTÓBER vo vydavateľstve SLOVART
V prvom rade musím spomenúť J.R.R.Tolkiena, autora trilógie Pán prsteňov a mnohých ďalších fantasy kníh. Spomínané vydavateľstvo práve vydalo dotlač všetkých jeho kníh - a nielen v tvrdej, pôvodnej, väzbe, ale aj v paperbackoch (ktoré som si v duchu už nejaký ten mesiac prial, odkedy som zbadal dotlače Tróje). Možno je práve toto moja príležitosť KONEČNE si prečítať Pána prsteňov - človek nikdy nevie. Ak sériu nemáte, určite kúpu zvážte. A majú dokonca nové obálky (vydanie v mäkkej väzbe)! No nie sú úžasné??! 



Alyson Noel: Nesmrteľní 6: Nesmrteľní 
Príbeh lásky Damena a Ever uchvátil milióny čitateľov po celom svete. Spoločná cesta ich nakoniec privedie k veľkolepému záveru! Najväčší nepriatelia sú už porazení a Damen s Ever sa môžu sústrediť na prekonanie poslednej prekážky – oslobodiť Damena zo zajatia jedu, ktorý mu koluje v žilách. Ever musí objaviť ten správny protijed, aby konečne pocítila Damenov dotyk. Túžba byť opäť spolu ich však zavedie do temného srdca Letozeme. Vo vyprahnutej krajine nikdy nekončiaceho dažďa odhalia Ever a Damen tajomstvo, o akom nemali ani potuchy. Musia sa tak postaviť zoči-voči tomu, prečo osud ich láske stále hádzal polená pod nohy. A len potom, keď je aj posledná záhada rozuzlená, budúcnosť Ever a Damena visí na vlásku. Na rozhodnutí, ktoré môže ohroziť všetko a všetkých… dokonca aj nesmrteľných.

Keď už spomínam Alyson, rovno sa prekliknite na blog Judit. Čaká vás jeden veeeľmi zaujímavý článok. Nesmrteľní vychádzajú 23.októbra.

Carrie Ryan: Les kostí 3: Temné diery
Posledná časť voľnej trilógie. Annah vie ako prežiť. Odkedy sa Elias pridal k regrútom, žije sama v Temnom Meste. Vlastne skôr iba prežíva. Protektorát už neexistuje a regrúti predstavujú po Vzbure skôr hrozbu než oporu, a tak je každý deň iba snahou dopracovať sa k ďalšiemu ránu. Annah ťaží minulosť, rany na duši i na tele. Prežiť v tomto meste – v tomto svete – nie je jednoduché a dni zrazu prinášajú nové a nové prekvapenia. Udalosti naberajú spád. Stretnutie so sestrou strieda zoznámenie s Catcherom a Eliasov návrat. A nakazené potkany, znesvätení či Mudovia už zďaleka nie sú jediným ohrozením života. Annah čoskoro zisťuje, že krutosť regrútov sa vyrovná ohavnostiam, ktoré páchajú znesvätení a Rezervácia nie je žiadnym ostrovom istoty. Podarí sa jej napriek všetkému zbúrať múry, ktoré jej bránia v láske? Zdolá nástrahy, ktoré pre obyvateľov Temného Mesta prichystá horda znesvätených? Prežije, alebo skončí ako večne nenásytný a malátny prízrak?
Temné diery vychádzajú na konci mesiaca, t.j. 29.októbra. A o deň neskôr vychádza ďalší trhák. Veď posúďte sami.  

Veronica Roth: Divergencia 2: Rezistencia 
Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť – alebo zničiť. Každé rozhodnutie má však svoje dôsledky a po napätí, ktoré vzniklo medzi frakciami, sa Tris Priorová snaží zachrániť seba a tých, ktorých miluje. Zápasí s ničivými otázkami o smútku a odpustení, identite a oddanosti, politike a láske. Iniciačná ceremónia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no skončila sa krvavými bojmi. V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj, napätie každým dňom narastá. Tris stojí pred výzvou. Aby pomohla sebe a ostatným, musí naplno rozvinúť svoju divergenciu, aj keď nevie, čo všetko tým môže stratiť.
Všimli ste si to aj vy? Obálka sa trochu zmenila a.. myslím, že vyzerá ešte lepšie. A to ani nehovorím o 3D verzii. Krúžkujeme teda 30.október



OKTÓBER vo Vydavateľstve FRAGMENT
Knižiek z Fragmentu je tak veľa, že som im pred niekoľkými týždňami venoval samostatný článok. Prekliknite tam, 2.októbra vyšlo tretie pokračovanie série V zajatí snov: Osudové rozhodnutie; tretie pokračovanie Temných vízii: Vášeň; štvrté pokračovanie Krásnych a mŕtvych: Phoenix; thrilery Mrazivé leto a Čierny sneh; Ukradnuté sny a ako posledné - prvá časť novej série od L.J.Smith - Ríša temnôt. 



V druhej polovici mesiaca vyjde ešte jedenáste pokračovanie Upírskych denníkov a štvrtá časť Stefanových denníkov. Aj tie nájdete v spomínanom článku


OKTÓBER "u iných"

Cooboo pripravuje: (vychádza 29.októbra)

Mary Lindseyová: Črepiny duší 

Lenzi počuje hlasy a má vízie – vízie o náhrobných kameňoch, povodniach a chlapcovi s kovovo sivými očami. Zdá sa, že jej nikto nemôže pomôcť – dokonca ani jej priateľ Zak. Potom však stretne Aldena, chlapca zo svojich predstáv, ktorý jej prezradí, že ona je človekom schopným komunikovať s blúdiacimi dušami a pomôcť im. A že on bol po celé storočia jej ochrancom. Teraz Lenzi čaká ťažké rozhodnutie: Zak alebo Alden, život alebo smrť. Lenže čas sa kráti. Zlovoľná duša chce Lenzi zničiť a zabije ju, ak sa nerozhodne.



IKAR pripravuje:

Alex Morel: Prežiť
Najprv bojovala o to, aby mohla zomrieť, potom zúfalo túžila žiť. Všetko zmenila láska. Je krátko pred Vianocami. Tínedžerka Jane letí domov do Montclairu v New Jersey, letí však „do zabudnutia“, tajne vyzbrojená fľaštičkou s tabletkami. Kým lietadlo pristane, už nechce byť medzi živými. Štedrý večer pre ňu znamená smrť – pripomína jej otcovu samovraždu. Jane nepochybuje, že jej je predurčený rovnaký osud. Z psychiatrickej liečebne, kde po prvom pokuse o samovraždu strávila rok, ju na sviatky pustia domov, a tak sa jej konečne naskytne príležitosť. Odrazu sa lietadlo dostane do turbulencií a všetko sčernie. Jane sa preberie uprostred besniacej búrky kdesi v horách, v snehu sú rozmetané trosky lietadla a mŕtve telá. Okrem nej haváriu prežil jediný pasažier – chlapec menom Paul. Na ceste za záchranou zdolávajú skalné steny, v noci sa túlia k sebe, aby sa zahriali. V ľadovej ničote sa medzi nimi vytvára jedinečné citové puto. A Jane si vďaka Paulovi prvýkrát želá prežiť, teší sa na spoločnú budúcnosť. Divočina je však zradná a šancu dostane len jeden z nich. Strhujúci príbeh o láske, odvahe a obrovskej sile nádeje.

Prežiť vyšlo 2.októbra. Neviem, či v ďalšom prípade platí Najlepšie nakoniec..., no ak by sme nasledovnú knihu brali ako "najviac diskutovanú", tak by rozhodne vyhrala. Už viete, o čom rozprávam, no nie? Prichádza Päťdesiat odtieňov sivej, ktorým sa rozhodne nevyhnem. Prečo? Ani sám neviem. No chcem, naozaj chcem, si ich prečítať. 

E L James: Päťdesiat odtieňov sivej

Keď sa dvadsaťdvaročná študentka literatúry Anastázia vydáva na pohovor s mladým podnikateľom Christianom Greyom, netuší, že stretne muža, ktorý jej zmení život i hodnoty. Christian je príťažlivý, múdry a… tajomný. Naivná a nevinná Anastázia si začína uvedomovať, že i napriek jeho ukrývaným tajomstvám ním začína byť úplne posadnutá. Ale ani Christian nie je voči jej kráse, šarmu a charakteru imúnny a pripúšťa, že on po nej tiež túži – avšak za vlastných, špecifických podmienok… Vychádzajú 29.októbra. Včera, keď som navštívil kníhkupectvo, som naozaj musel peňaženku pevne držať vo vrecku... lebo tá anglická paperbacková verzia... ma nenormálne lákala. Som šialený a som si toho vedomý :D. Tak, vidíme sa o mesiac. 

Komentáre

  1. Ty filmové obálky Pána prstenů a Hobita vám vážně závidím! :) Ty se mi ohromně líbí! :)) A dost zajímavě zní ta kniha Přežít. :) Tu si možná někdy zkusím sehnat. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže