RECENZIA: Čierny sneh (Lotte Kinskofer)

Simon má pätnásť a na prvý pohľad sa výrazne odlišuje od svojich rovesníkov. Cez víkendy pravidelne prespáva u svojho kamaráta Yannica a v nedeľu sa presne o siedmej vracia domov. Hodiny ukazujú sedem a Simon sa neozýva. Možno len zabudol alebo sa niekde zdržal, čo však u neho nebýva zvykom. O chvíľu jeho rodičia so sestrou Larou zisťujú, že Simon u Yannica tento víkend nebol. Nikto ho nevidel a nikto ani nevie, kam sa podel.

Začne sa vypočúvanie a zdesené pohľady Lariných spolužiakov. Musí byť desivé spoznať pravdu o svojom dieťati, o ktorom ste si mysleli, že je to najlepšie. Stoeurovky povaľujúce sa po izbe, nový, ešte nerozbalený mobil uložený v skrini a veci, ktoré k Simonovi nepasujú. Čo sa stalo s chlapcom, ktorého by si všetci najradšej uchovali v spomienkach takého, akého ho poznali?

Čierny sneh je kniha ako určená na čítanie na dobrú noc, ale len v prípade, ak ju máte v pláne prebdieť. Skutočne, spomínané dielo nebudete môcť zavrieť až do samého konca. Kniha pochádza z pera nemeckej žurnalistky a spisovateľky Lotte Kinskofer, ktorá má na konte viaceré poviedky a scenáre pre mládež. S odstupom času jej útly román považujem za veľmi kvalitné čítanie. Už sprvu svojim čitateľom dopraje poriadnu akciu - s opismi sa nehrá a príbeh pôsobí veľmi sviežo. Zaujal ma jej štýl písania a predsa len - je vidieť akúsi odlišnosť od diel americkej literatúry. Aj vďaka krátkym vetám a postupne sa zauzlujúcej zápletke budú vaše oči doslova "kĺzať" po riadkoch a ani sa nenazdáte, a kniha bude za vami.

Lare sa vyšetrovanie nepáči. Kto by si predsa udržal chladnú hlavu pri pohľade na ľahostajnosť policajtov? Prípad teda berie do vlastných rúk a zisťuje nemilé informácie. Ľudia vravia, že ide o drogy, ale je to naozaj tak? Bol by Simon schopný niečoho takého? Lara je silná postava a autorku chválim za dokonalé vykreslenie jej charakteru. Nemala problém so žiadnou postavou a každej venovala primeraný a krátky, no zároveň úplne postačujúci, opis. Príbehu chcem vytknúť len jednu vec a tou je mierna predvídateľnosť, ktorá ale na druhej strane nie je veľkou prekážkou.

Kniha ma príjemne prekvapila - či už svojou germánskou inakosťou, skutočným príbehom alebo rýchlym spádom a teším sa aj na ďalšie diela z tejto edície Zločin. Pripravuje sa napríklad preklad Ľadových očí (ktoré vyjdú vo februári), Sĺz anjela či Domu smrti. Znie to lákavo, čo poviete? Ak teda potrebujete prestávku od fantasy alebo obľubujete napätie a trilery, rozhodne by ste mali po Čiernom snehu siahnuť. Neoľutujete.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment.