Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Krásni a mŕtvi 4 - Phoenix (Eden Maguire)

Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým... 

Jonas, Arizona, Summer - všetkým trom mŕtvym spolužiakom pomohla Darina vyriešiť tajomstvo ich smrti, aby ich duše mohli odísť na večnosť v pokoji. Teraz je na rade ten posledný a najdôležitejší: Krásny mŕtvy Phoenix, Darinin chlapec, jej najväčšia láska. Bol dobodaný v bitke na benzínke. Kto je jeho vrah? Darina vie, že mu musí pomôcť. Ale tiež vie, že tentoraz sa s ním rozlúči navždy. Čas beží, Darinu opúšťajú sily, nenachádza u nikoho pomoc, dokonca samotný Phoenix akoby nechcel spoznať pravdu. Porazí láska smrť?


V predošlých troch častiach sa Darine postupne podarilo vyriešiť záhady úmrtia Jonasa, Arizony a Summer a s posledným rozuzlením prichádza tá najťažšia časť misie: Phoenix, ktorého milovala a ktorého by sa ani v tejto chvíli nevzdala. Od jeho smrti uplynul skoro rok a čas sa neustále kráti. Posledná časť veľakrát znamená odpovede na otázky, ktoré sme si počas celej série položili. Na viaceré Maguire odpovie, no niečo si predsa len nechá pre seba. 

Krásni a mŕtvi sa počas devätnástich mesiacov, ktoré strávili s Darinou, postupne menili a vyvíjali. Menil sa i autorkin štýl a vyjadrovacie schopnosti - zatiaľ čo v prvej časti bola Darina nositeľom všetkých zlých ľudských vlastností, v druhej a tretej jej charakter dospel a viacerí z nás si ju obľúbili. Podobne to bolo i s príbehom, nerátajúc štvrtú časť. Darina bola v záverečnom dieli iná, čo však z časti chápem - o chvíľu sa nedobrovoľne vzdá svojej životnej lásky a pošle ju na druhú stranu. Naozaj je toho schopná? 

Autorkin štýl je ako stvorený na oddychové čítanie. Dokáže sa pohrať s napätím, nezdržovať sa zbytočnosťami a celkovo jej diela pôsobia veľmi odľahčene. Pri Phoenixovi som sa ale nemohol zbaviť pocitu, že sa autorka opakuje a viaceré scény sa v kníhe nachádzali na úkor - podľa môjho názoru veľmi krátkeho - epilógu. Ten mohla autorka prepracovať, poprípade vytvoriť s väčším časovým odstupom. Prinajmenšom však mohla vysvetliť až príliš obrazný a metaforický koniec, ktorý každý čitateľ pochopí po svojom. Kniha mi celkovo pripadala o úroveň nižšie v porovnaní s predošlými dvomi - či už celkovou atmosférou, napätím a gradovaním príbehu, ktoré mi v tejto časti trochu chýbalo. 

Pozitívom je, že konečne odhalíme pravdivý príbeh Huntera, jeho súvislosť s Darinou a takisto sa rozvinú a uzavrú osudy ďalších vedľajších postáv. Tak to ale pri posledných dieloch chodí. Krásnych a mŕtvych 4 by som teda rozhodne odporúčil čitateľom, ktorí majú sériu rozčítanú a tým, ktorým sa páčili predošlé diely. Nečakajte ale famózne a napäté vyvrcholenie príbehu. 

Moje hodnotenie: 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete kúpiť TU

Komentáre

  1. Skvělá recenze :) knížka na mě doma čeká jako RC od Fragmentu, tak uvidíme jak se bude líbit mi :))

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle