Preskočiť na hlavný obsah

Nepríjemno-príjemné správy alebo keď Slováci čítajú po česky

Podobný článok ako dnes som publikoval pred pár mesiacmi, kedy som sa dozvedel (aspoň pre mňa) nepríjemnú správu. Čo - nepríjemnú! Doslova... nebudem komentovať. Kniha, ktorú som považoval za moju najobľúbenejšiu, sa nemala dočkať pokračovania. Tipujete Naprieč vesmírom? Správne. No včera som sa dočkal vytúženého pokračovania v českom jazyku. Knihu som dnes dočítal a nenormálne si ju užil. Beth Revis bude u mňa stále medzi NAJ young adult spisovateľmi. No vyzerá to tak, že Naprieč vesmírom nebude posledné. 

Snažil som sa veriť, že sa mi to len zdá. Snažil som sa veriť, že aj keď dni pribúdajú a Dokonalý útek by mal doraziť na pulty našich kníhkupectiev už čoskoro a on stále nemá obálku ani anotáciu, čo vo vydavateľstve, ktoré ho malo pripravovať, nebýva zvykom, nakoniec dorazí. Nuž... vyzerá to čoraz menej pravdepodobnejšie. Obálka nikde, anotácia tiež. A bohužiaľ, už nemá ani záznam v databáze titulov. A ako som dnes zistil, vyparil sa aj z gorily. Pozitívna správa však prichádza... Keďže prvá časť vyšla v českom Knižnou klube, druhá vyjde taktiež. 

Teraz vám predstavujem DOKONALÝ SEN, teda pokračovanie slovenského Dokonalého páru. Azda poslednou informáciou je, že kniha by mala vyjsť 15.januára (v o trochu menšom formáte než slovenské vydanie, vo formáte identickom s trebárs Pod vražednou oblohou)

V DOKONALÉM SVĚTĚ O VŠEM ROZHODUJÍ SPRÁVCI – ZA HRANICEMI SPOLEČNOSTI VŠAK JEJICH PRAVIDLA NEPLATÍ…
Kdesi v nejisté budoucnosti pátrá Cassia ve vnějších provinciích po Kyovi, jehož sem Společnost odvedla spolu s dalšími nepřizpůsobivými na jistou smrt. Když zjišťuje, že se Kyeovi podařilo uprchnout do velkolepých, ale divokých a nebezpečných kaňonů, neváhá i ona sama riskovat život – po vysilujícím utěku z pracovního tábora se vydává po Kyových stopách do Příčného řezu, tajemného místa, v němž prý lze nalézt poslední záblesky svobodného života a možná i Vzpoury, k níž se Cassia touží přidat.
Jenomže přeje si to samé i Ky, jenž toho o sobě zamlčuje mnohem víc, než se původně Cassie zdálo? A jaké tajemství skrývá Xander?

Aj tretia časť sa pripravuje. Približne v apríli. No možno poteším aj fanúšikov série Naprieč vesmírom, ktorej posledná časť vychádza už na jar. Čoskoro aj s novou cooboo-ovskou obálkou. Aj keď nás viacerých veľmi málo pravdepodobné vydanie slovenskej verzie Dokonalého úteku sklamalo, určite niektorých poteší aspoň jej česká verzia. No tak to už v súčasnosti chodí. Víťazí marketing a predajnosť a na druhej strane vydavateľstvo aj chápem. 

Komentáre

  1. A veď na Martinuse majú, že by mala vyjsť vo februári. Dúfam, že vyjde aj v slovenčine

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. o Martinuse viem. No ako sme s včera s ďalšou blogerkou riešili, martinus dáva nie vždy pravdivé dátumy.

      Odstrániť
  2. Že Dokonalý pár nebude mať slovenské pokračovanie, ma až tak nezarmucuje (knihu som dočítala s obrovským sebazaprením :D), ale štve ma, že Ikar toto nespravil prvýkrát. Pri Naprieč vesmírom to bolo rovnako, keby som bola vedela, že pokračovanie nakoniec nevydajú, slovenskú verziu ani nekupujem. Teraz kebyže si náhodou kúpim Million suns od Cooboo, tak sa mi to bude na poličke s tým Ikarovským vydaním AtU biť, že hrôza. A ja som voči tomu strašne citlivá. :( :D
    Ak zostanem od Formanovej alebo Inkarceron od Fisherovej - toto isté. Ja chápem, že keď sa im to nepredávalo alebo čo, tak asi nechcú investovať do pokračovania. Ale to je tak nefér voči tým ľuďom čo si tie knihy kúpili, a ako blbci čakali na slovenský preklad pokračovania!
    A napríklad ja to vždy robím tak, že počkám či nevyskočí niečo o slovenskom preklade, potom naňho čakám ako debil, aj keby som si kľudne namiesto toho mohla kúpiť už českú verziu. A potom keď zistíš, že si vlastne čakal zbytočne a knihu si mohol mať dávno prečítanú, tak ako... Diki pekne. :D
    Btw - také články nepíš, ja sa potom zbytočne zasa začnem rozčuľovať nad neriešiteľnými vecami. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa akurát pozerám na Ikarovské a Cooboo-ovské Naprieč vesmírom 1 a 2. No a rozhodne sa mi páči dvojka, ktorá je o dosť tučnejšia. A už druhý deň z nej nemôžem spustiť pohľad.
      Zabudla si ešte na Nádherné tvory.
      Musím. Bral som to ako povinnosť po tom, čo som to pred týždňom zistil a dnes sa mi len veci potvrdili. Ale stále je to len v štádii dohadov. Preklad bol a viem o tom, že kniha preložená bola. No či ju niekedy vydavateľstvo vydá... Pokojne, je možné, že martinus má pravdu a ja tu len kecám. Kiežby.

      Odstrániť
  3. ja som objavila o dokonalom sne toto - http://books-mylife.blogspot.sk/2012/12/crossed.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No tak na toto som teda zvedavá.Dúfam že sa to nejakým zázrakom nakoniec vyjde,inak seriu asi nedočítam kedže prvá časť ma sklamala a teraz keby kniha bola ešte aj s menším formátom...tiež mám rada ak mi to na poličke ladí:D Inak, chcela by som sa ešte spýtať,Naprieč vesmírom slovenská 1 a česká 2 sa až tak líšia??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja.
      Naprieč vesmírom je o 3 mm približne menšie a o polovicu tenšie v porovnaní s českým vydaním druhej časti. a samozrejme, aj prvej. totižto, v Ikare zvolili husté riadkovanie a veľmi tenké strany.

      Odstrániť
  5. Tak dúfam, podľa toho martinusu, že to ešte vydajú... snáď.. ale keď nie, tak si to kúpim v češtine, aj keď to bude menšie, čo neznášam. Ale ešte viac neznášam, keď nemám kompletnú sériu, ktorú mám rada.

    Inak Ikar toto robí často a ja sa napríklad obávam aj toho, že či vôbec vydajú pokračovania Dcéry dymu a kosti, alebo Potomkov (tých som ešte síce nečítala, ale mám ich doma). Celkom škoda tých kníh bez pokračovania. Ešteže v češtine sú. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. práve prežívam kolaps......toto nemyslia vážne že sa nedočkám Dokonalého úteku!!!!!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže