RECENZIA: Pandemónium (Lauren Oliver)

„Neexistuje žiadne predtým. Je len teraz a to, čo príde potom.“

Po úteku sa Lena ocitá v Divočine a musí sa zmieriť s faktom, že všetko, čo doposiaľ prežila, ľudia, ktorých poznala – to všetko je už len minulosťou a neexistuje žiadne predtým. Tam sa pripojí ku skupine Ilegálov, ktorí majú v úmysle preniknúť do sveta „na druhej strane“, kde sa zúčastnia veľkej ceremónie. Tú usporiadala ABD – Amerika bez delirie – organizácia hlásajúca nevyhnutnosť liečby. Keď na nej však Lena stretáva Juliana, jedného z hlavných rečníkov, chlapca zosobňujúceho všetky hodnoty ABD, ani len netuší, že sa ich osudy skrížia viac, než by si kedy pomyslela.

... a jeden sa zamiluje do druhého, budú mať veľkú svadbu, veľa detí a všetci budú až do smrti šťastní... V bežnom živote možno, no nie v prípade série Lauren Oliverovej. Vo svete, v ktorom je láska považovaná za najväčšiu chorobu - amor delíriu. Príbeh Leny z Delíria plynulo pokračuje v Pandemóniu - avšak úplne iným štýlom, ktorý je pritom tak podobný tomu z prvej knihy.

Lauren zariskovala. Stavila na nový, odlišný spôsob vyrozprávania príbehu, ktorý je rozdelený na Predtým a  Teraz, pravidelne sa striedajúci po kapitolách. Bol to dobrý krok? Zo začiatku som mal trochu obavy, ktoré však po pár stranách opadli a myslím, že Lauren túto knihu nemohla napísať lepšie. Pandemónium je na pohľad tenšie ako prvá časť - ponúkne ale menej akcie a zvratmi presýtený príbeh než Delírium?? Moja odpoveď znie - rozhodne nie.

Julian. A Lena. Už to nie je Alex, vďaka ktorému Lena poruší pravidlá a podľahne amor delirii. Ich láska sa dala očakávať už z prvej chvíle. No je im vytúžený happy end súdený? Odpoveďou bude zas a znova veľké NIE.

Pamätáte si na koniec prvej časti a otvorené ústa, ktoré ho dokonale vystihovali? Pripravte sa na koniec Pandemónia. Ak sa dal vôbec cliffhanger z prvej časti nazvať zvratom, ten z dvojky vynikajúco vystihuje to, čo sa za slovom zvrat skrýva v preklade u Lauren Oliverovej. A tak pekne to spočiatku vyzeralo, vravel som si. Alebo - autorka opäť potvrdila svoj talent a trojka bude epická. Doslova.

Pandemónium ma prekvapilo. Čo prekvapilo! Po pár stranách ma vtrhlo dovnútra a už viac nepustilo. Podobne ako prvá časť, ponúka veľký príbeh, okorenený akciou a dychberúcimi zvratmi. Skvelý preklad, pútavá obálka a kvalitný príbeh sa podpíšu pod kvalitné čítanie. Však uvidíte sami.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať spoločnosti AlbatrosMedia
Knihu si môžete kúpiť v ich e-shope a to na tejto adrese