Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Chodiaca katastrofa (Jamie McGuire)

Každá minca má dve strany a Chodiaca katastrofa rozpráva príbeh z Travisovho pohľadu, ktorý v detstve stratil svoju najväčšiu lásku - mamu, a odvtedy sa správal k ženám neúctivo. No čo ak chalana s večným nepokojom v duši dokáže zmeniť jedno jediné dievča?

V kníhkupectvách nájdete tucty kníh a ich počet sa každým dňom zvyšuje. Je veľmi ťažké nájsť to pravé, knihu, ktorá si vás získa a ktorú už nikdy nebudete chcieť odložiť z rúk. Krásna katastrofa je jednou z takých. Rozpráva emotívny príbeh, ktorý - aj keď nemá náročnú dejovú linku - je napísaný neskutočne chytľavo a má potenciál dostať sa vám dokonale pod kožu. Musím sa priznať, že som prvej časti nemal čo vytknúť, a keď som sa dozvedel o druhom pokračovaní napísanom z Travisovho pohľadu, bol som celý paf. O to viac som sa po dočítaní Chodiacej katastrofy potešil, pretože Jamie McGuire napísala príbeh opäť na výbornú. Nepôsobil umelo, nesnažil sa sériu naťahovať a čo ma najviac prekvapilo, bola uveriteľnosť myšlienok Travisa. 

"Vykašľal som sa na city, nahradil som ich otupenosťou, prípadne zlosťou, lebo tú možno oveľa ľahšie ovládať. Zraniteľný je iba ten, kto niečo cíti."

Osobne mám veľmi rád, keď autor svoju knihu obohatí rozprávaním z viacerých pohľadov, no nie každému sa podarí vystihnúť pocity druhej postavy (najmä ak sa jedná o opačné pohlavie). V Chodiacej katastrofe sa  však nič také nedialo a Jamie McGuire sa do Travisa prevtelila naozaj kvalitne. Obľúbil som si ho a ako postava mi sadol. Aj keď na vás môže pôsobiť ako bitkár a vagabund, v skutočnosti to je inteligentný chalan, ktorý sa aj napriek tomu, čím si prešiel, so životom pasuje statočne. Chodiaca katastrofa možno rozpráva napohľad ten istý príbeh ako aj predošlá časť, no vo vnútri sa skrýva niečo úplne odlišné, čo autorka na plnej čiare vychytala. 

"Ak je na svete žena, kvôli ktorej stojí za to smútiť, nedá sa získať tak ľahko."

Do pomyselného hrnca s polievkou sme teda namiešali prostú zápletku a silných hlavných hrdinov. Aby vám však polievka chutila, potrebujeme ešte jednu ingredienciu, ktorou je štylistika. Práve autorkin štýl (veľmi jednoduchý a blízky mladým čitateľom) robí dielo zaujímavým a odlišným. Kniha sa na nič nehrá, nesnaží sa dejovú líniu výrazne pozmeniť - iba jej dodáva pohľad z opačnej strany. A práve to som si na Chodiacej katastrofe cenil. Je pravdou, že vás zaujme aj bez prečítania Abbynho pohľadu v Krásnej katastrofe, no iba ak sa prelúskate oboma, iba vtedy získate ucelený pohľad.

"Pred troma mesiacmi by ma nikto nepresvedčil, že budem cítiť niečo podobné. Teraz by som ten pocit nevymenil za nič na svete."

Nechcem, aby ste si mysleli, že táto séria je sladšia než valentínska lízanka. Vôbec to tak nie je a ak máte radi skutočné príbehy alebo si chcete oddýchnuť od fantastických bytostí, poprípade sa trochu rozcitlivieť, obe katastrofy sú tou správnou voľbou. A ktovie, či jednu z týchto knižiek nenájdete voľne pohodenú v meste... Vrámci projektu Knihobežník je totižto možné všetko! :-) Ak však chcete výtlačok ešte horúci a voňavý po tlačiarenskom lise, môžete si ho zaobstarať na tejto adrese.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu Martinus.sk

Komentáre

  1. Na túto knihu sa neskutočne teším, súhlasím, že jednotka bola skvelá, ale Travis mi pár krát išiel pekne na nervy... Som zvedavá na jeho uhol pohľadu. Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečítaj si ju, verím, že sa ti bude páčiť :)) Ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Prečítala som si knihy z oboch pohľadov a musím povedať, že ma za srdce chytil Travisov pohľad. Nie je nič lepšie ako keď sa dozviem myšlienky chalana :) Keby mali takéto myšlienky aj skutočný chalani to by bolo ..
    Kniha bola skvelá, užila som si ju aj som sa dobre zasmiala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásná katastrofa se mi líbila, ale Travise jsem si moc neoblíbila. Jsem zvědavá na vyprávění z jeho pohledu. =)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže