Preskočiť na hlavný obsah

Keď smolu strieda šťastie | recenzia knihy Šťastný zoznam (Rachael Lippincottová)

Rachael Lippincott viacerí z nás poznajú najmä vďaka knihám pre mladých, ktoré napísala v spoluautorstve s Mikki DaughtryTobiasom Iaconisom – ako napríklad román Po celý čas či titul Na pár krokov. Čitateľov si získali najmä pre svoju autentickosť a rovnako aj pre ponaučenia, ktoré do príbehov vložili. V Šťastnom zozname, horúcej novinke vydavateľstva Ikar, však Rachael Lippincott po prvýkrát vystupuje sama – a predstavuje nám zoznam, ktorý môže byť kľúčom ku šťastiu mladej Emily.


Emily mala odjakživa šťastie. No odkedy jej umrela mama, nadobudla pocit, že sa jej lepí smola na päty. Rozišla sa s priateľom, kamaráti na ňu zanevreli a otec si už nemôže dovoliť dom, v ktorom vyrastala. Mama jej veľmi chýba a každým dňom spomienky na ňu blednú. Jedného dňa nájde mamin zoznam dvanástich prianí z maturitného ročníka. Emily v ňom vidí spôsob, ako sa k nej znovu priblížiť. Ak však chce predsavzatia zvládnuť, potrebuje pomoc. A tú jej ponúkne kamarátka Blake. Kým Blake a Emily spoločne plnia jednu úlohu za druhou, ich puto sa prehlbuje. Emily má pocit, že sa na ňu opäť usmieva šťastie, no zároveň sa o sebe dozvedá niečo, s čím sa už mame nestihla zdôveriť. (zdroj: anotácia, upravené)

Keby ste dnes zašli do kníhkupectva, pravdepodobne by ste tam objavili tucet kníh, ktoré rozprávajú príbeh letnej lásky. Jej nachádzanie a strácanie, chvíľkové vzplanutia, ktoré (bohužiaľ) často končia spolu s týmto ročným obdobím. Keďže však diela uvedenej americkej autorky dobre poznám, rozhodol som sa dať Šťastnému zoznamu šancu. A vôbec to neľutujem! Princíp strácania a nachádzania môžeme nájsť aj v tomto románe, no líši sa kontextom. Emily prišla o svoju mamu a má pocit, že jej s ňou ostáva čoraz menej spomienok. Svetlo nádeje objaví v druhej hlavnej postave, Blake, s ktorou si veľmi dobre rozumie. Nachádza v nej niečo, čo jej tak veľmi chýbalo – oporu a porozumenie. 

Oceňujem štýl autorky, ktorým veľmi citlivo opisovala náročné témy, akými sú vnútorný boj postavy so svojimi citmi či hľadanie vlastného miesta vo svete. Často je to aj klamanie samého seba s cieľom potešiť svojich blízkych, zabúdajúc na vlastné šťastie. Rachael Lippincott vložila do príbehu nefalšované emócie, vďaka čomu si ma naozaj získala.

„Prvý raz po rokoch, tak ďaleko od toho všetkého, sa cítim slobodná. Slobodná od očakávaní a tlaku, obáv a najhorších scenárov, rozbitých priateľstiev a maturitného ročníka a celého mesta, ktoré si myslí, že vás pozná.“

Nemožno tvrdiť, že Emily počas svojej cesty neurobila žiadne chyby. Klamal by som, ak by som povedal, že ma niektoré jej rozhodnutia nenahnevali. No zohľadňujúc vek jej musíme každú z chýb odpustiť. Bolo by hlúpe tváriť sa, že sme rovnaké chyby nezažili aj my sami. Blake na mňa spočiatku pôsobila tajomne a nevedel som, čo od nej môžem čakať. Pravdepodobne je to tým, že nám autorka neumožnila pozrieť sa na príbeh z jej perspektívy. Verím však, že na to mala svoj dôvod. 

Anotácia knihy Šťastný zoznam sľubuje, že pôjde o dojemný príbeh hľadania pravej lásky. Poukazuje tiež na to, aké dôležité je mať vo svojom živote milujúcich a chápavých rodičov, ktorí sú pre svoje deti vzorom. Aj keď som o niekoľko rokov starší než hrdinky tohto románu, úprimne som si ho užil. Ak vás Šťastný zoznam zaujal, určite mu dajte šancu.

zdroj obrázka: www.bux.sk

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle