RECENZIA: Lov (Andrew Fukuda)

Ako zostať nažive vo svete, kde sú ľudia považovaní za potravu a všetci túžia len po ich krvi? Napínavý Lov je zmeskou akcie, dobrodružstva a prvkov dystópie, ktoré sú na úrovni slávnych Hier o život. Andrew Fukuda sa vďaka pútavej štylistike a rozprávaniu, ktoré si vás rýchlo získa, stáva silným konkurentom Suzanne Collins.

Do knihy Lov som nešiel s príliš veľkými očakávaniami, no anotácia znela lákavo, preto som sa na čítanie tešil. Andrew Fukuda ma prekvapil už na samom začiatku, kedy ma vďaka svojmu pútavému štýlu doslova vtiahol do príbehu. Veľkú rolu zohralo aj to, že som si obľúbil hlavného hrdinu, ktorý musí bojovať o prežitie v dystopickej spoločnosti a vzoprieť sa posledným ľuďom - glupanom. Práve chlapčenský hlavný hrdina v kombinácii s mužským autorom sa zaručili za inakosť Lovu a aj keď nebol bezchybný, dokázal som mu odpustiť každú jednu chybu.

"Z očí mi tečú slzy, no nezastavujem sa. Cítim, ako ma zaplavuje zlosť, horúcejšia a jasnejšia bež blesky, ktoré vytrvalo bičujú oblohu a nabíjajú ma novou energiou."

Sedemnásťročný Gene, chalan v prestrojení, mi ako hrdina sadol. Prekvapilo ma, ako autor dokázal skombinovať všetky prvky (od upírov, glupanov až po nebezpečnú kupolu, v ktorej sa odohrávajú zápasy podobné Aréne z Hunger Games). Použil predstavivosť, no aj napriek tomu sa ťažiskom príbehu nestali opisy. Zmeska toho, čo autor skombinoval, v konečnom výsledku vytvorila veľmi zaujímavé a nevšedné čítanie. Kniha sa postupne stupňuje, je rozdelená do kapitol, ktoré odpočítavajú dni do Lovu. Gene však okrem ťažkej úlohy musí čeliť aj  dievčaťu, ktoré mu skríži cestu, a jeho situácia sa ešte väčšmi skomplikuje.

"Dívam sa jej do očí a namiesto neurčitého lesku vidím niečo iné. Tancujú v nich malé fliačiky ako uviaznuté snehové vločky."

Jednou z ďalších predností tejto knihy je jej jednoduchosť - a aj keď prichádza Lov v trochu väčšom (no o to prijateľnejšom) formáte než väčšina jeho kolegov, určite je to čítanie ako stvorené na oddych. Andrew Fukuda však nesklame ani tých, ktorí od knižky očakávajú príbeh, od ktorého sa nebudú môcť odtrhnúť. Koncepciou je - ako som už spomínal - dosť podobný Hrám o život, v ktorých sa taktiež najprv uskutočnili prípravy a až v druhej polovici sa odohrala ťažisková akcia. Lov je napísaný kvalitne, ale aj tak je stále čo vylepšovať. Fukuda si nechal otvorené vrátka a som veľmi zvedavý na pokračovanie (s podnázvom Korisť), naplánované na október. Dúfam, že bude aspoň tak dobré ako prvý diel, no myslím, že nás čaká ešte veľa prekvapení.

"Tento pocit je úplne nový. Ležať veľa niekoho a zaspávať vedľa neho. Je to ten naintímnejší, najriskantnejší a najdôveryhodnejší krok,
aký som si kedy dovolil."

Zaujímavá obálka, hrdina, s ktorým sa skamarátite, kopec akcie, zvratov a pútavé rozprávanie... Vďaka tomu všetkému si Lov zapamätám. Príjemne (a naozaj veľmi príjemne) ma prekvapil a určite by ste po ňom mali siahnuť aj vy - najmä ak ste prepadli fantasy a dystópiam a ak hľadáte niečo nenáročné, čo vás zabaví počas dvoch-troch popoludní. Prajem pekné čítanie!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete kúpiť napríklad v kníhkupectve ePlanet.sk