Preskočiť na hlavný obsah

Keď sa na prvýkrát nezadarí... | Dôvod dýchať

Už zo života všetci veľmi dobre vieme, že niekedy veci nevyjdu na prvýkrát a vždy je lepšie "pohrať sa" a pokúsiť o najlepší výsledok. Určite to platí aj pri obálkach kníh, ktoré majú pre väčšinu čitateľov oveľa väčší význam než samotná anotácia. Len sa vžite do situácie, kedy v rukách držíte knihu s obálkou, ktorá sa vám neskutočne páči. Nebude sa vám čítať lepšie? Mne určite áno. Veľakrát si aj jednotlivé knihy vyberám podľa obálok alebo ich spracovania. O tom by sa dalo rozprávať, keďže nie vždy je výsledok taký, aký by sme si predstavovali.

Spomínate si na českú obálku Mesta kostí? Alebo na slovenskú verziu Času medzi nami od Tammary Webber, ktorá vyzerá ako knižka pre osamelé tridsiatničky a nie čítanie pre tínedžerov? Pri podobných "stvoreniach" si poviem, žiadne také - knihu si zaobstarám radšej v krajšom prevedení. Dôvod dýchať ale finálnu obálku nemal a keď som sa rozhodoval, či si knihu prečítať alebo nie, k dispozícii bola iba anotácia. A... takpovediac pseudoobálka.

Ľahké to nemali ani grafici, keďže sa na internete objavili rovno tri obálky. Prvá ma vôbec neoslovila a k príbehu mi vôbec nepasovala. Preto ma potešilo, že sa vydavateľstvo obálku rozhodlo zmeniť. Druhá, ako vidíte, je o niečo bohatšia a aj keď som stále nebol úplne spokojný, páčila sa mi viac. Celý čas som si predstavoval obálku na štýl tretej verzie, ktorá sa podobá aj na americký originál. Naozaj ma teší, že nakoniec bude kniha niesť "obrázok", ktorý sa ku príbehu aj knihe hodí.

Zastávam názor, že obal predáva knihu a keď čitateľov neosloví, predajnosť výrazne klesá. Dôvod dýchať nakoniec dorazí v mäkkej väzbe (v rozmere podobnom YOLi knihám) do kníhkupectiev 23.septembra. No grafici nie sú jediní, ktorí sa s knihou potrápili. Aj ja som knihu čítal na dvakrát, keďže na prvý pokus mi vôbec nesadla, ale druhý dojem bol už oveľa lepší. Je to príbeh, ktorý zaujme nenáročných čitateľov a možno fanúšikov Twilight ságy. Veľakrát sa mi Dôvod dýchať spájal práve s touto ságou. Možno svojou "naivitou" a nenáročnosťou. Najväčším problémom tejto knihy bude rok, v ktorom vyšla, pretože pár rokov dozadu by dozaista spôsobila šialenstvo. V priebehu budúceho týždňa môžete očakávať recenziu.

Komentáre

  1. Ja si niekedy myslím, že som... čo ja viem čo, proste som strašne zaťažená na obálky a často si vyberám knihy práve podľa toho. A väčšinou si aj radšej počkám na filmovú obálku (ak viem, že vyjde) či si kúpim knihu v angličtine, len aby som mala tú krajšiu obálku :D
    Preto milujem YOLi knihy, lebo každá ma takú peknú obálku, že až :D
    a Dôvod dýchať... ako sa k tomu vyjadriť. Chápem tie obálky, všetko sa deje za zatvorenými dverami atď, ale keď ja tak strašne nemám rada hnedú farbu a tej tam je tak strašne veľa :D som rada, že obálku zmenili na tú peknú :3
    Už sa teším na tvoju recenziu :D teraz ti fakt tlieskam za to, že si to prečítal ešte raz. Som si na 100% istá, že mňa by to ani po desiatom prečítaní nenadchlo :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je dôvod, prečo si sa recenzie ešte nedočkala :D v prípade tejto knihy mi to trvalo trochu dlhšie, ale aspoň som si ju viac užil. :) Aj mne sa najviac páči tá posledná, prvé dve mi ku knihe až tak nepasovali. :)

      Odstrániť
  2. Uff! Ja by som túto knihu nemohla čítať znovu, pretože to by ma z nej už zaručene porazilo. Už raz bolo až priveľa :D
    Ale tá posledná obálka je naozaj krásna :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takže som asi jediná kto je z tejto knihy "hotový"? Ale je to presne tým že som túto knihu čítala pred viac ako rokom a ako úplnému nováčikovi sa mi séria páčila. Keby som si ju prečítala dnes, možno by som názor zmenila.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže