RECENZIA: Kde hvězdy stále září (Trish Dollerová)

Callie so svojou mamou po celý život pred niečím uteká - pred realitou, osudom či matkinými bývalými partnermi. Všetko "fungovalo" až do chvíle, kedy jej mamu zatkli a Callie sa musí vrátiť k otcovi. Nechať minulosť za sebou však nemusí byť úplne jednoduché. Stáva sa súčasťou veľkej rodiny, spoznáva grécku komunitu a taktiež pocit, aké je to byť milovaný.

Hoci sa každodenne sťažujeme na nedostatok času, množstvo učenia v škole a kopec ďalších vecí, málokto z nás si uvedomuje, že to najdôležitejšie - domov, teda miesto, kam sa môžeme vždy vrátiť, každý z nás má. Hlavná hrdinka však takýmto šťastím nedisponuje. Nikdy nepoznala svojho pravého otca a s mamou vedie kočovný život. Znie Cassin príbeh drsne? Táto tenká knižka ma zaujala už od prvej chvíle, pretože podobné príbehy, ktoré prinášajú pohľad na reálny (a častokrát desivý) svet, mám veľmi rád. Vždy vám dávajú príležitosť zamyslieť sa a trochu zastaviť od každodennej rutiny.

Kde hvězdy stále září je útla knižôčka. Zapozerajte sa na jej obálku. Povedali by ste, že hlavnou hrdinkou je dievča z ulice? Obálka však nie je jediné, čo ma prinútilo knihu si prečítať. Anotácia spomína grécku kultúru, teda krajinu, do ktorej sa veľmi rád vraciam, a myslím, že práve Grécko je najlepšie miesto pre letný oddych. Spočiatku som knižku považoval za jednoduché čítanie, ktoré prinesie za hrsť emócii, no nečakal som spôsob, ktorým Trish Dollerová príbeh podala. S ničím sa nehrala, nedávala si servítku pred ústa a Cassin osud nezľahčovala. Práve to sa mi na knihe tak páčilo.

"'Dievča, múdre ako ty, dokáže všetko, čo si len zaumieni,'
vravela mama. Nijak však nezareagujem, pretože keby som to
urobila, povedala by som, že sa mýli. Že jej už neverím."

Callie som si veľmi rýchlo obľúbil. Bolo to úprimné dievča a "zdravá nátura". Vždy mala svoju matku rada, rešpektovala ju, no v určitej chvíli každý z nás dospeje do bodu, kedy sa názory detí a rodičov začnú výrazne odlišovať. Keď vás v živote sklame tucet ľudí, neviete, komu sa oplatí veriť a komu nie. Práve preto to má Callie veľmi ťažké, no páčilo sa mi, že sa dokázala /aj keď spočiatku ťažko/ aklimatizovať do novej "rodiny". Neraz mi jej však bolo ľúto - pretože hoci človek môže navonok vyzerať šťastne, nikdy neviete, čo si prežil a čo sa odohráva v jeho mysli

Kde hvězdy září nie je úplne obyčajná kniha. Na jednej strane sa dozviete trochu viac o kultúre Grékov, ktorá je naozaj veľmi rozmanitá a úplne odlišná od tej našej, na tej druhej zas budete mať možnosť spoznať emotívny príbeh jedného dievčaťa, ktorému osud neprial - aspoň nie tak, ako väčšine z nás. Som rád, že sa ku mne táto knižka dostala a môžem ju odporučiť každému, kto má chuť na niečo odlišné od všetkých tých fantasy románov a dystópii. Takisto aj takým ľuďom, ktorí hľadajú jednoduché čítanie, pri ktorom budete môcť "vypnúť" po náročnom dni. Myslím, že je to dobrá voľba. :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti ALBATROSMEDIA
Knihu si môžete kúpiť trebárs na tejto adrese